hoe moet ik verder?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door joanna13, 28 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Hallo webcare team,

Ik zit behoorlijk met mijn situatie in de maag en heb geen vertrouwen in mijn contact persoon via de werkmap.

Ik ben sinds 2010 50% afgekeurd met WIA lgu.
    En heb tot september een ww voor het andere deel.

Ik ben nu bijna 11 maanden werkloos en door mijn beperkingen komt het nooit verder dan een afwijzing brief. Zelfs reïntegratie buro die zich inzet voor wia mensen krijgt mij niet geplaatst.

Nu willen mijn partner en ik graag zwanger worden. Maar ik durf t bijna niet eens meer.
    Want zoals ik lees word de zwangerschap uitkering berekend op jaarloon werkgever. Dat is bij mij dus 0,- tenzij uwv ook als werkgever word meegerekend.

En hoe verder als straks mijn WW afloopt, hoe moet ik dan verder? Want in deze economie opnieuw aan t werk zien te komen met zoveel beperkingen. Terwijl er zoveel gezonde werkzoekenden zijn zie ik heel somber in.

Is er een aanvulling mogelijk op de WIA of een ander soort uitkering als je ww afloopt?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Joanna13,

Je schrijft dat je zowel een WIA LGU-uitkering als een WW-uitkering hebt. Voor beide uitkeringen geldt dat ze recht geven op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO). Ben je tijdens of binnen 10 weken na het einde van de uitkeringen uitgerekend? Dan kun je op basis van deze uitkering een WAZO-uitkering krijgen.

Mogelijk heb je na afloop van je LGU-uitkering recht op een andere vorm van WIA-uitkering. Welke uitkering dat is, laat UWV je enkele weken voor het einde van je LGU weten. Dat hangt namelijk af van je situatie op dat moment.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel succes met je kinderwens.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Hartelijk dank voor de reactie. Van de WIA is mij geen einddatum bekend. Heb alle papieren al nageplozen toen ik mijn ww ging aanvragen.

Dus het valt altijd binnen de termijn van de WIA.

Mijn ww loopt tot september, dus daarna zal t leven veel zwaarder worden. Maar helaas werkt t nou eenmaal zo.

Maar deze informatie was wel duidelijk! Zeker met de link meteen erbij.

Groet.

Deel Deze Pagina