Dat kan zeker. In je vagina leven altijd schimmels. Dit is heel normaal. Alleen als het evenwicht met bv bacteriën verstoord raakt (bv ook bij mindere weerstand), dan kunnen het er ineens heel veel worden en kun je er last van krijgen. Je kunt hier zelf iets aan doen. Bv niet met zeep wassen van onderen en minderen met bepaald voedsel (bv zo min mogelijk suiker.). Ook wil het soms helpen om gewoon neutrale crème te gebruiken of je schaamlippen (bv vaseline-achtige crème) om de huid de kans te geven weer te herstellen. Middelen als canesten werken echter veel sneller en zijn (meestal) effectief. Meestal merk je na een dag al verschil.
Canesten mag je alleen op advies ve arts gebruiken. Je kunt zo een middeltje krijgen bij een huisarts, vervangend of niet. Dat is zeker veilig.
Ik heb het in dit geval gewoon bij de apotheek gekocht. Ze zeiden daar ook dat ik het eigenlijk via de huisarts moest krijgen want zij kunnen geen uitspraken doen hier over of het wel of niet veilig is. Maar aangezien ik overal op Nederlandse sites las dat zwangere vrouwen het gebruikten, heb ik het maar gewoon zelf gekocht........!