Wie van jullie heeft ervaring met urgentie aanvragen via de dokter. Wanneer kun je dat doen? En heb je dan ook zeggenschap op welke woning je urgentie krijgt? Ik hoop dat jullie het weten. Gr Mamsie
Hoi, Ik had er ook naar geinformeerd toen mijn drieling geboren was, ik had geen ruimte ervoor. Bij mijn gemeente (in noord-holland) krijg je geen urgentie ondanks brief dokter of wat dan ook. En bij urgentie bepalen hun het huis, als je het weigert vervalt de urgentie, hier heb je totaal geen inspraak in. Dus ik had er niks aan. Hopelijk zijn de regels niet overal hetzelfde, misschien heb jij wel geluk. Ligt ook aan wat de reden is voor urgentie. Groetjes Brez
Urgentie krijg je niet zomaar, en kan je zeker niet bij je dokter aanvragen.. vroeger nog wel maar bij mijn huisarts staat er in de wachtkamer een poster met erop geen urgentieverklaring via je huisarts. Wat je wel zou kunnen doen is urgentie bij de woningbouw aanvragen maar dan moet je wel in een bepaalde positie verkeren. Zoals in een noodopvang zitten dan krijg je vaak urgentie voor een huis, of op medische vlakte. Succes in ieder geval. Maar probeer het te vragen het is de moeite waard!
Alleen als het medisch is kan je een bewijs krijgen van de dokter waarmee je naar de gemeente/woningbouw kan gaan.