en sorry maar soms komt een baby gewoon onverwacht, heeft niks met plannen of niet te maken. je moet niet te snel oordelen over anderen. en dan kan je best proberen om een ander huisje te krijgen voor je gezinnetje want iedereen wil het beste voor zijn kind toch?!
Ik werd niet door mijn moeder echt letterlijk op straat gegooid, maar ze wilde me echt uit huis hebben nadat ik ging trouwen en ook nog zwanger werd. Ik had toen nodig een huis nodig, er was alleen stres en ruzie thuis wat niet goed is voor de baby, voor niemand. na de bevalling kreeg ik een woning door urgentie. Later had ik gereageerd op een andere woning die was me aangewezen toevallig. Die nam ik onder overleg. Nu ben ik niet zwanger. ik geef alleen advies hoe je ook een woning kunt krijgen. Mijn man en ik willen nu wel zwanger worden, maar we wachten tot we een goede huis gevonden hebben. wat niet in elk geval bij mensen mogelijk is. Niet alle situaties zijn hetzelfde. er moet ook verdiept worden in andere mensen. daar kunnen mensen eigenlijk niet over oordelen. is bij iedereen verschillend.
Sorry maar ik vind het eigenlijk heel normaal dat er voor een "normale" zwangerschap zonder echt vervelende situaties thuis natuurlijk! geen voorrang gegeven word. Het zou wat zijn ook, dan kreeg een ander die netjes op de wachtlijst stond nooit een huis want iedere zwangere zou voor gaan op hem/haar. En dit is niet om lullig te doen maar om een zwangerschap (die je niet altijd kan plannen) als urgentie te zien vind ik altijd een beetje vreemd. Ik gun gewoon iedereen snel een huurhuis maar die zijn er gewoon niet voldoende.
Ik vind het ook normaal dat je geen urgentie krijgt. En ik snap de reactie van inbetween ook heel goed. Ik krijg die indruk ook steeds vaker. Las hier toch ergens laatst iemand die al een tweeling had, ongepland, en het toch gepresteerd had om ongepland zwanger te raken van de 3e. Sorry hoor, maar dan let je gewoon niet op, dan informeer je toch naar betere voorbehoedsmiddelen? Zij vroeg geloof ik ook of ze urgentie kon krijgen. Tja jammer dan, had je maar beter op moeten passen. Lekker makkelijk
ja dat is misschien wel zo en helemaal als je al een tweeling hebt, maar soms is het ECHT ongepland zonder dat je er ook maar iets aan kan doen, en dan snap ik ook wel dat je graag urgentie wil krijgen voor een huisje. ik zou ook niks liever willen maar wij zijn nu aan het sparen om samen een huisje te kunnen kopen. er word vaak te makkelijk over gedacht van oh we krijgen wel urgentie, maar wat jullie zeggen is ook wel erg makkelijk gedacht.. sommige dingen gebeuren gewoon en moet je het beste van zien te maken
Nee ik heb het ook niet over 1 ongeplande zwangerschap. Dat kan gebeuren, al vraag ik me dan altijd wel af hoe zorgvuldig men met de anticonceptie is omgegaan. Maar er zijn ook vrouwen die wel trouw de pil slikken en zwanger zijn geraakt. Maar in het geval van die tweeling vind ik het echt raar.
ja dat ben ik met je eens! dan lijkt het me dat je goed uit kijkt waar je mee bezig bent want je werkt jezelf wel in de problemen als je dan zaken als bv een eigen huisje enz nog niet op orde hebt.
Mijn moeder ging ook niet gepland scheiden, maar heeft wel ruim 1 jaar bij mijn tante ingewoond voor ze een woning toegewezen kreeg omdat ze geen urgentie kreeg en dat MET huiselijk geweld. Dus tja sorry... ik denk niet te handig ik denk dat er heel wat urgentere dingen zijn als het krijgen van een kind. Als iedereen die zwanger is urgentie krijgt zijn de mensen die al jaren op een wachtlijst staan nooit aan de beurt.
ja ik snap het ook wel en we gaan nu ook lekker samen proberen om een huisje te kopen. maar tegen ons is echt héél bot gedaan door de woningstichting, dat ik dus maar naar een opvanghuis moest als ik thuis niet meer terecht kon.. en dat vind ik gewoon niet kloppen
Tja tegen mijn moeder zeiden ze hetzelfde hoor en ik zie werkelijk het verschil niet, ooh jawel mijn moeder moest vluchten midden in de nacht omdat manlief haar wat wilde aandoen.... en mijn moeder huurde dus samen met mijn vader dat huis en was daarmee dus al 35 jaar lang trouw klant van die woningstichting je zou dan dus ook verwachten iets meer medeleven/hulp te krijgen. uiteindelijk kon ze of bij ons of bij mijn tante terecht, maar zo simpel als jij het ziet werkt het dus niet, niet voor zwangeren maar ook niet voor andere mensen die misschien wel in een nog lastigere situatie zitten. Tis dus niet om lelijk tegen je te doen maar om ook eens begrip te kweken waarom OOK jij geen voorrang op anderen krijgt. want dan had mijn moeder kunnen wachten tot ze een ons woog. En wat te denken van mensen die maar zwanger raken om zo sneller aan een huis te komen, tja ze bestaan echt en daarom zijn die urgentie regelingen toen aangepast!
heb je het nu tegen mij of niet? want ik probeer net duidelijk te maken dat ik het snap dat ze zwangere vrouwen geen voorrang geven omdat er wel weet ik veel hoe veel mensen staan te wachten op een huis. maar wij gingen het proberen omdat een vriendin van mij wel op die manier aan een huis is gekomen. en ik zeg alleen maar dat ze bij woningstichting enzo dus niet op die manier met mensen om mogen gaan door zo'n bek te geven over opvanghuizen. ik vind dat ook raar dat ze dat dus op die manier bij jou moeder hebben gedaan. ik snap dus niet helemaal waarom je zo reageert als het tegen mij was.