Bij de woningbouw waar mijn man werkt, doen ze niet meer aan urgentie. Dus dat kan ook nog per gemeente verschillen.
wij wonen hier al 2,5 jaar, en al bijna een jaar met onze dochter.. staan bij 4 plaatsen ingeschreven en bij allemaal nog een wachttijd van minimaal 5 jaar...
Is het misschien geen idee om is bij vrije sector te gaan kijken? Hier heb je al 4 kamerflats vanaf 635 euro. (ik woon in zoetermeer) De website waar deze huizen opstaan is van in 't hof rijnland. Ook kan je op de website van vidomes kijken Default
Ik moet zeggen dat ik 635 euro een hoop geld vind. Dan zou ik zeggen: kom naar de provincie Groningen: daar zijn de huizen pas echt goedkoop. Wij hebben een koophuis met vier slaapkamers en betalen 500 hypotheek per maand. En de huurwoningen zijn hier pas echt goedkoop. Voor onze huurwoning met twee slaapkamers betaalden wij 290 euro.
hahaha dat is idd geen geld. Hier betaal je al gauw voor een 4kamer woning in de sociale huurmarkt tussen de 300 a 550 euro...
Hahaha ja dat is zo.. Maar ik zou nooit naar groningen willen. Als je hier goed zoekt heb je er ook goedkope woningen tussen zitten. Maarja dat is vaak in toch iets minder goede wijken.
ik had goede argumenten maar no way dat de woningbouw er aan mee werkte... Uiteindelijk hebben we nu toch een huis gekregen maar gewoon met wachten!
Even off topic misschien, maar ik vind sociale huur zo hiezo belachelijk. HIer in Den Haag sta je echt JAREN op de wachtlijst voordat je een keer in aanmerking kan komen. Echt niet normaal, zo kan toch niemand normaal een huis krijgen. Verder is het ook nog eens zo dat ze het kleine beetje sociale huur dat hier in Den Haag is gaan verkopen. Dus kan je alleen nog in een achterbuurt een sociale huurwoning krijgen, ECHT BELACHELIJK!
Maar als je weet dat je jaren op de wachtlijst staat, waarom schrijf je je dan niet eerder in? Ik was geloof ik 17 toen ik me inschreef, had totaal nog geen plannen om het huis uit te gaan of te gaan samenwonen. Maar zodra we dat wel wilden, waren we ook vrij snel aan de beurt. Nu zijn we inmiddels getrouwd en hebben samen een koopwoning, maar ik sta gewoon weer ingeschreven. Ik weet namelijk dat ik dit huis niet langere tijd op mijn salaris alleen kan betalen. Dus als er iets misgaat tussen ons twee, wil ik niet heel lang moeten wachten voordat ik weg kan. En als alles goed blijft gaam heb ik 'straks' gewoon héél veel punten voor een seniorenwoning.
Hier gaat ook een hoop de verkoop in, en wat je nog kan huren voor een redelijke prijs,is dan toch in een iets minder leuke buurt vaak,en het gaat dus ook naar inschrijfduur. Wij zitten ook al aan de 556 huur per maand(kunnen dit huis kopen voor 109.000)
Dan ben je met koop goedkoper dan nu met huren. Wij hebben net een woning gekocht die hoger is prijs was dan die van jullie, maar ons maandelijkse hypotheek bedrag is zo'n 100 euro onder jullie huurbdrag.
Wij hebben ook geprobeerd om via de huisarts een urgentieverklaring te krijgen. O.a om zeer zware psychische problemen van mij. Ik was zo ongelovelijke depressief in dat huis omdat er nauwelijks daglicht was maar nee hoor kreeg echt geen urgentie. Zelfs niet na meerdere zelfmoordpogingen (niet om die reden) kreeg ik geen urgentie. Bij ons in de gemeente krijg je alleen urgentie als je bijv. in een flat zonder lift woont en je niet meer trap kan lopen ofzo maar dat moet wel definitief zijn. Niet omdat je een half jaar moet revalideren ofzo. Maar dan nog is het een hele moeilijke procedure.
Dat is vreemd, ik ken alleen maar woningstichtingen die inschrijven bij 18 jaar. En tja als je dan met je 20ste op jezelf wil...heb je nog lang niet genoeg punten.
Ik heb 8 jaar terug wel urgentie gekregen met behulp van een huisartsen verklaring. Maar toen ging het allemaal vrij makkelijker. Zover ik nu weet is het erg moeilijk. Maar je kunt het altijd proberen!
Hier in Den Haag ook pas vanaf 18 jaar en dan heb je geluk als je binnen vier/vijf jaar aan de beurt bent en dan heb ik het nog ineens over of je dan iets hebt wat je graag wilt. Vaak kom je dan eindelijk in aanmerking voor een woning in 1 of andere achterstandswijk waar je liever niet wilt wonen. Ik heb zelf een koopwoning, dus ik heb er gelukkig geen last van, maar uit mijn omgeving krijg ik dit gewoon mee. Ook de prijs gaat nergens over, zo hiezo niet bij de verhuur via een makelaar, want dan kan je net zo goed kopen. Ook krijg je natuurlijk maar tot zo'n 650 euro huurtoeslag en daarboven kom je er niet voor in aanmerking. Als je een huurprijs moet betalen van meer dan 650 euro kan je volgens mij net zo goed kopen....,
De gyn had voor mij een mooie brief geschreven dat ik te klein woonde, maar het hielp niks. Ik heb 1.5 jaar met zijn vieren in 1 slaapkamer geslapen. Alles was te klein eigenlijk , kon amper twee boxen kwijt etc. etc. Het lijkt mij als het op medische grond is, dat het zwaarder telt dan 'te klein' wonen. Wat ik wel weet is, dat als het een urgentie is, dat je dan het huis aan MOET nemen ongeacht het je niet bevalt of het een asobuurt is bv. Tenminste, zo gaat het hier bij de gemeente waar ik woon.