Urgentieverklaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Loveazra2, 18 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Voor een vriendin van mij zou ik graag willen weten in wat soort situaties je nog in aanmerking komt voor een urgentie verklaring?
    Ik hoorde dat je niet makkelijk meer zo een verklaring krijgt.

Alvast super bedankt!

2. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    urgentie verklaring voor een woning denk ik?...

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Als het om een woning gaat verschilt dat per gemeente/woningstichting. Je kunt kijken op de desbetreffende site van die gemeente of stichting wat de richtlijnen zijn. Helaas krijg je nog maar in heeeel weinig gevallen een urgentieverklaring.

Succes!

4. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ja het gaat om een urgentie voor een woning!
    We hebben al samen op de site gekeken van de gemeente en woningbouw maar kunnen niks vinden?

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hoi,

Ik stond laatst echt letterlijk op straat maar urgentieverklaring krijg je alleen als je zelfstandige woonruimte vrijlaat in die gemeente , kinderen hebt en nergens anders naartoe kan ..
    Zo is t mij tenminste uitgelegd hier in venlo bij een woningstichting..

6. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    wow dat is wel heel streng zeg :(

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Als je niks kan vinden op de site zou ik als ik jou/jullie was maandag even bellen of langsgaan, meestal hebben ze bij de woningstichting wel folders waarin staat op welke gronden je een urgentieverklaring krijgt.

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Je kunt ook in sommige gemeente een urgentie verklaring krijgen als het thuis een onhoubare situatie is en via een huisarts een brief kan krijgen om dat te bevestigen.

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hier kreeg je de afgelopen jaren NERGENS meer urgentie voor. Nu kregen we toevallig vorige week een brief in de bus, dat in bepaalde gevallen extra punten worden toegekend en je dus weer meer kans maakt op een woning. Maar hoe en wat weet ik niet. Ik ben alleen ingeschreven, omdat het na drie jaar niks meer kost. Laat mij maar ingeschreven staan, je weet nooit.

10. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Dacht alleen bij:
    Brand
    Onveilige situatie bijv. Huiselijk geweld waar ook kinderen bij betrokken zijn.

Nee je krijgt niet meer zo makkelijk een urgentie.
    Snelste manier om er wel 1 te krijgen is naar een vrouwenopvang te gaan.

11. kim79

kim79 Lid

6 nov 2006
    12
    0
    0
    sterkte voor je vriendin
    Ik heb er geen idee van op welke gronden je een urgentieverklaring krijgt.

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Jaren geleden heb ik ooit geprob ook met behulp van een urgentie verklaring een woning te krijgen, maar toen lukte het al niet.
    Ik had div instanties zoals m'n huisarts, een psychologe, m'n wg-er en politie rapport achter me staan, maar het mocht niet baten.
    Ze geven echt alleen een urgentie als het een kwestie van leven of dood lijkt te zijn. Misschien dat het verschilt per gemeente en anders is geworden met de jaren...

Sterkte (je vriendin) met de verkrijging van een urgentie!

Mirre

13. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Mijn broer heeft ooit eens geprobeerd om een woning te krijgen in Den Haag, ze zeiden destijds dat er een wachtlijst was van ongeveer 7 jaar! En al zou hij een urgentieverklaring krijgen dan zou hij nog 4 jaar moeten wachten! Dus eigenlijk heb je er nog niets aan. Ik weet het is al weer een hele tijd geleden dat dit speelde, maar schrok er toen wel van. Uiteindelijk heeft hij particulier iets gevonden. Misschien is dat een optie, heb ik later toen ook geprobeerd en werkte goed. Viel best mee qua prijs (iets hoger dan via een woningbouwvereniging of de gemeente), was goed te doen en veeeeeeeeeeel sneller!

14. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Het hangt er ook vanaf hoe je Den Haag binnenkomt. Als student heb ik in één maand een zelfstandige (studenten)woning gekregen en binnen twee jaar een normale woning. Dat is heel goed geregeld. Verder is urgentieverklaring hier inderdaad haast onmogelijk. De huisartsen hebben zelfs posters hangen dat ze niets doen wat urgentieverklaringen aangaat.

Ik hoop dat het je lukt, succes.

15. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Dat is het vreemde inderdaad, bij onze gemeente staan om de 2 weken woningen in de krant waar je op kan reageren, mijn vriendin reageert zich helemaal suf en hoort niks, en een collega van mij had binnen 2x reageren een huis :rolleyes:

Bedankt voor de tip dat er folders te halen zijn, zal het aan haar doorgeven, in iedergeval iedereen bedankt voor de reactie, maar zo te lezen zijn ze erg streng :cry:

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    bij ons kan dat ook Loveazra2. Dat komt omdat je hier iedere maand punten krijgt. Een maand is goed voor twee punten. Een punt is goed voor 1 "lot". Dus hoe meer loten je hebt, hoe meer kans dat je uitgeloot wordt voor een woning. Maar ook met maar 2 punten maak je kans op een huis.

17. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Hoe spaar je die punten dan door op een woning te reageren via de bon?
    Mijn vriendin is starter en 22, ze kijken hier naar leeftijd (bij starters) maar ze wil geen starters woning omdat deze maar 1 slaapkamer heeft en ze heeft 2 zoontjes. De andere woningen zijn dus doorstroom woningen maar ze laat geen woning achter dus hierdoor is het voor haar ook extra moeilijk.
    Zou je jou stukje iets willen toelichten ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.
    Naar mijn weten worden de woningen zo verdeeld bij ons niet verloot?

18. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ligt er echt aan hoe urgent je bent,
    vaak word er nog wel gekeken of er geen andere oplossingen zijn,
    en je moet zóveel bewijsstukken overhandigen.
    En al word je urgent,moet je pakken wat je pakken kan,anders word je urgentiebewijs weer ingetrokken

19. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Urgentie is hier ook niet zomaar te verkrijgen, zelfs niet als je op straat staat. :(
    Mijn mannetje en ik zijn natuurlijk hard op zoek naar een huis, maar ook voor trouwen krijg je geen urgentieverklaring :( ... Lekker is dat. :( Die woningbouwvereniging! :( GRMBL! :x Mensen die al een huis hebben kunnen zo in een ander huis, en mensen die nog niks hebben staan jarenlang om een huis te springen:) :x

20. Urgentiebepalingen verschillen per gemeente. Hier in Amsterdam is het ook bijna onmogelijk om aan een urgentieverklaring te komen. Over enkele weken verwachten wij ons eerste kindje. We wonen nu met z'n 2-en op 50 m2, 2 kamers, 4 hoog zonder lift. Maar, zo beredeneerden ze, je hebt een dak boven je hoofd dus ben je niet urgent....
    Wat wel zo was is dat we vanaf het moment dat ik 4 maanden zwanger was ons als gezin konden inschrijven wat maakt dat wij in ieder geval (samen met nog veeeele anderen) voorrang krijgen op woningen tussen de 60 en 80m2. Dat was inmiddels zo'n 5 maanden geleden, dus ik hoop dat het op niet al te lange termijn toch echt gaat lukken...

Iedereen die op zoek is naar een huisje: Links stemmen voor het meest sociale beleid op het gebied van woningbeleid!
    ;)

Groetjes,
    Barbara

Deel Deze Pagina