baby te groot hoofd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 24 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik ben even heel verdrietig. Zullen de hormonen wel zijn ook nog steeds een beetje, maar speelt ook mee dat ik zelf vroeger ben gepest met mijn lengte en daarom nu extra gevoelig dat niemand iets lelijks over mijn zoontje mag zeggen (even achtergrond schetsen)

Gister was ik bij de HA vanwege een gek geluidje in de ademhaling ons mannetje. De HA heeft geluisterd en ook gelijk even gekeken en ze zag dat hij een plat achterhoofdje heeft; dit wisten wij ook wel en daar zijn we ook mee bezig om hem wat vaker in de box op zijn buik te leggen enz. Ook bij het CB is het bekend dat zijn achterhoofd wat plat is.

Maar nu zei de HA dus dat ze het idee had dat zijn hoofd ook wel erg groot is :$ Een maandje geleden bij het CB zat hij nu prima op de curve in elk geval.

Maar ik was dus een beetje geschrokken van dit nieuws en heb dus niet echt doorgevraagd wat ze ermee bedoelde; is zijn hoofd volgens haar te langwerpig of te breed of…. ??

Nu loop ik me dus al de hele tijd druk te maken hierover en ik kan helemaal niet meer naar hem kijken zonder me af te vragen of hij inderdaad zo'n groot hoofd heeft en of zijn voorhoofd niet te groot is enz. :(

Ben er hartstikke verdrietig van. :(

Sorry, moest het even kwijt

2. Valora

Valora Niet meer actief

Tja mijn zoon heeft ook een groot hoofd, zit op het bovenste lijntje van de curve, draagt mutsen voor 5 jarigen en ik krijg soms met moeite zijn hoofd in een truitje. :)
    Maar zolang het niet iets medisch is en geen kwaad kan, zou ik me geen zorgen maken, hij blijft toch mooi want het is je eigen kind, en je kan nooit weten of hij voor iets zal gepest worden.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Meid,als je zoontje goed in zijn curve zit moet je je echt geen zorgen maken.Het ene hoofdje is nu eenmaal niet het andere hoofdje.Het is ook maar net wat jezelf bent gewend.Ik zie ook weleens baby's met een groter hoofd maar dit komt ook omdat onze jongste een fijn meisje is.Mijn beste vriendin haar zoon van nu bijna 8 jaar heeft ook altijd al een iets groter hoofd gehad maar dit heeft nooit iets betekend.
    De beste vriendin van mijn 8 jarige dochter heeft ook een behoorlijk hoofd maar is een prachtig kind.Iedereen is anders en weet ook dat huisarts niet zo vaak baby ziet en onderzoekt als een cb arts.
    Echt geen zorgen maken.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.236
    16.603
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze worden trouwens niet gepest en horen juist bij de populaire kindjes juist omdat ze zo leuk en gezellig zijn.

5. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Hier ook een zoontje met groter hoofd!
    Kreeg laast ook al een opmerking van "zo hij heeft best een groot hoofd he "
    Tja, kan er weinig aan doen:) Maar zit een heerlijk koppie op en een handige oma die truitjes weider kan maken dat zijn hoofdje erdoor kan:)

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Toen ik nog in verwachting was van onze meid werd er tijdens een echo gezegd:
    Nou ze heeft wel hele lange benen, een normaal lijf en een heel groot hoofd
    Vanaf dat moment had ik een heel raar beeld voor me.. Maar het was gewoon een normaal meisje toen ze geboren was ja mrt lange benen en ja ze heeft een groot hoofd en zat steeds op de bovenste lijn maar het is allemaal goed gekomen!

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter ook grote hoofd had bij geboorte
    Nu is wat bijgetrokken maar ik zag het niet groot.
    Ze meten natuurlijk 1 plek als je zoontje afplatting heeft achter is logisch dat hoofdomtrek anders kan zijn dan echt is.
    Later kan het gewoon alleemaal bijtrekken

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Jammer vind ik het dat professionals onzekere moeders nog onzekerder kunnen maken. Ik hoorde op 20 weken echo dat baby korte beentje had en een groot hoofd. Ik zag echt een mega hoofd voor me en zag ineens tegen de bevalling op. Echoscopist keek naar ons om te vergelijken of dat grote hoofd misschien wel erfelijk was. Nu denk ik, wat een onzin! Hij heeft een prachtig hoofdje met hopelijk lekker veel hersentjes erin:D
    En die korte beentjes vallen ook wel mee, we praten hier waarschijnlijk over millimeters of nog minder. Geniet gewoon lekker van je kind, het is gezond. Laat je niet gek maken (al weet ik uit ervaring hoe lastig dat is :p)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier kreeg ik ook vaak te horen dat hij niet graag op zijn buik ligt omdat zijn hoofd te groot en dus te zwaar is voor zijn lijfke. Dit zei de fysiotherapeute maar op het cb was altijd alles goed in verhouding.

Ach ze zeggen toch dat als ze een groot hoofd hebben ook een hoger iq hebben haha

Niet druk om maken!

Vriend hier heeft een echte hollandse neus, ik ook maar minder erg dan mijn vriend(hoop ik haha) maar je wil niet weten wat voor nachtmerries ik heb gehad over ons zoontje zijn neus. Had zelfs eens gedroomd dat zijn neus groter was als zijn hoofd.
    Toen werd hij geboren, piepklein neusje, neusje van oma en toen droomde ik dat hij een pinokio neus had en ineens groeide en groeide haha.
    Nu is hij 1 jaar en zijn zijn wangen steken nog meer uit dan dat piepklein neusje :D

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Joh, de ene heeft een groot/groter hoofd en de ander grote oren ;).

Mijn dochter heeft ook echt een groot en heel rond hoofd. Haar hoofdomtrek is bijna net zoveel als die van mij :$, nu heb ik wel een redelijk klein hoofd, maar toch... Gevalletje erfelijk mee belast in ons geval, want als ik mijn schoonmoeder mag geloven had mijn man vroeger ook altijd zo'n groot hoofd, ze kreeg t-shirts nooit fatsoenlijk over die ronde bol :D.

Oh en voor wat betreft de afplatting. Mijn dochter had met ca. 2 maanden ook al een behoorlijk afgeplat achterhoofd. We zijn met haar naar fysio geweest en ze heeft toen ook tijden in een zijligkussen gelegen. Ook 's nachts, volgens onze fysio was dat geen probleem zolang ze nog niet kunnen rollen, maar ik geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn. Anyway, het is hartstikke mooi weg getrokken bij haar. Je ziet er nu niks meer van.

11. Fijn om te horen dat het bij jullie allemaal meeviel op latere leeftijd in elk geval :)

Stom dat een opmerking van één zo'n mens je gelijk helemaal van mijn stuk brengt, maar ben inderdaad behoorlijk onzeker af en toe :)

12. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Kan me heel goed voorstellen dat je hiervan schrikt en er onzeker van word.
    Ben zelf vroeger ook ontzettend gepest en getreitert, en nu hoop en wil ik dat Thirza dat niet hoeft mee te maken.

Laatst was ik in de winkel en kwam een bekende tegen en die zei zoooo ze heeft wel een enorme bolle toet gekregen, dan blijft het bij mij ook malen van ojee heeft ze nou echt zon dik hoofdje.

13. Even een update:

Gister bij het CB geweest en ons mannetje zit op de 0-lijn met gewicht en lengte en zijn hoofd zit op de +1 lijn. Helemaal niks ergs!! :D

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat is een groot hoofd. Als t in de curve past...
    Mijn zoontjes hoofd was in t begin iets scheef afgeplat en later juist heel plat aan de achterkant.
    Dit is echt vanzelf overgegaan.
    Babys met weinig haartjes op hun hoofd lijken ook een groter hoofd te hebben.
    Maak je maar niet teveel zorgen

15. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Pff die professionals met hun meningen wordt je toch ook knettergek van!! Hier hetzelfde verhaal hoor, begon al tijdens de zwangerschap van de oudste. "groot hoofd! paniek! gaat niet passen! rekening houden met spoedkeizersnede!!" bladiebla.. wij maar stressen over een alien-baby met een koppie dat net zo groot zou zijn als de rest van zn lijfje. Nou ik heb een prima bevalling gehad, geen knip of scheur of niks. En ja, zijn hoofdje is iets groter dan gemiddeld. Hij zit op de middellijn, zijn hoofdje op +2. Jammerdebammer!! Ook een gevalletje erfelijk belast. Je ziet er echt niks van, moet alleen wat meer mn best doen om zijn koppie door sommige truitjes heen te krijgen en hij draagt nu (met nog net geen 2 jaar) al mutsjes voor kleuters. Tja, als dat alles is???? Af en toe een opmerking van een nichtje, die een kind heeft met een heel klein hoofdje. Prima, dan klopt het gemiddeld weer, toch!
    Nu met deze zwangerschap weer hetzelfde gezeik, maar dit keer is het zijn buikje wat te groot zou zijn. Ik ben nog zwanger, dus kan nog niet zeggen hoe het in het echt gaat zijn, maar ik maak me geen zorgen. Het zal heus geen Buddha-baby zijn. En zo wel, wat dan nog? Veranderen kunnen we het toch niet, en ook met dikke buik wordt het uiteraard de allerleukste baby ever. (kan ik best zeggen want mijn oudste is dan al een peuter:D)

16. Helemaal mee eens Kawaii!!

Tobias moet overigens wel naar de fysio ivm de afplatting van zijn achterhoofd. Ik doe mijn best om hem vaak op zijn buik te leggen, maar dan gaat hij eigenlijk altijd spugen…. :(

Deel Deze Pagina