urine bewaren voor test

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ellen291982, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oke even een vraag hopelijk een slimme vraag:D
    ik heb mijn ochterdurine nu in een bakje staan in de koelkast want dat had ik hier weleens gelezen voor als je later op de dag een test wil doen. Maar gaat er niks verloren in de urine? kan ik straks gewoon met de koude urine testen?

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    volgens mij mag je het ong 2 uur bewaren (zei de hap een keer toen voor 1 van de kids urine moest op vangen ivm evt blaasontsteking).. idd in de koelkast.. en volgens mij moet je dan op kamertemp. testen.. dus niet direct vanuit de koelkast, maar ik weet t niet zeker hoor...denk dat anderen je beter kunnen adviseren...;)

3. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    volgens mij kun je het wel een dag bewaren in de koelkast hoor.
    Ik heb laats s ochtend in een hak pot urine opgevangen in de koelkast gezet en toen ik na het werk thuis kwam heeft een contact vrouw van moeders voor moeders met de koude urine de test gedaan.
    Er kwam een dikke streep (met 4 weken en 3 dagen)

Dus volgends mij kun je het gewoon in de koelkast bewaren en koud testen.

suc6

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oooooh nou dat scheelt een boel.. zie ik weet er niks van..hihihi;)

wanneer ga je een testje wagen??

5. Regina78

Regina78 Lid

6 sep 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    In mijn buisluiter staat dat je het tot 48 uur kunt bewaren bij een temperatuur van 2-8 graden (in de koelkast denk ik dan).
    Het is de bijsluiter van Zwanger & Kids testen, maar dat zal dan vast voor alle merken wel gelden.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je kunt het gerust tot vanavond bewaren. Alleen als je urine in moet leveren voor een blaasontsteking moet dat binnen 2 uur. Want bacterien kunnen vermeerderen. HCG niet.

7. Adore

Adore Niet meer actief

Ja, je kunt het lang bewaren (in het ziekenhuis staat het ook vaak lang in de koeling, voordat er testen mee worden gedaan) ;)
    Hoelaat ga je testen? ik duim voor je :):)

8. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hey meis, je kan het inderdaad zoals al gezegd gewoon bewaren in de koelkast.
    Voor het beste resultaat moet het wel weer op kamertemperatuur zijn voor je de test gaat uitvoeren.
    Welk testje ga je doen meis? Spannend hoor!!!

9. Ellen291982

heb getest maar binnen de tijd helaas niks te zien, na de tijd wle iets maar dat telt niet meer helaas. over een paar dagen nog maar eens kijken.

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    oh jammer, maar goed zo lang je nog niet ongie bent, is er nog hoop! ik zal voor je duimen!

11. Ellen291982

ja ik hoop het ook. denk dat ik toch morgenochtend nog ga testen. het kan ook nog dat ik een langere cyclus heb, ik heb niet altijd een regelmatige cyclus

12. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    O jammer meis :( maar wat was er te zien na tijd? ;) Je weet hoe mijn testjes eruit zagen op 8 dpo hé na tijd ;)

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    welke testen heb je???

14. Adore

Adore Niet meer actief

Spannend ;) is volgens mij toch een teken dat er HCG aanwezig is, als je na de afleestijd toch lichtrose test :)
    Ik blijf duimen en ben benieuwd naar je volgende test ;)

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ellen, MvM komt hier volgende wee en dan moet ik ook ochtendurine opvangen. Ze komt in de middag rond 14.00 en ik hoef het niet eens per se koel te bewaren. No problemo.

Succes, hoop dat je morgen posi gaat testen!

16. Ellen291982

vandaag nega getest met kv test. het was wel een aparte test. het leek wel of waar het streepje moest komen te staan dat het ingekerfd was en ook meer naar rechts als gewoonlijk.

@deelicht oo dus gewoon op kamertemperatuur? oke dat moet dsu ook werken dank je wel.

17. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hmmm jammer meis :( Maar het kan nog hé :D vreemd dat er een beschadiging op zat :(

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heb ik ook wel s gehad ELLEN.. zo'n kerfje.. heel irritant, want dan is je blik op de test niet duidelijk meer.. denk je steeds iets te zien en dan is t dat kerfje.. (kan t niet anders omschrijven..)

Jammer dat t nega was zeg.. maar geen ongi nog dus we houden hoop meid..

19. Ellen291982

idd dat was heel apart morgen heb ik een apotheek test liggen
    thalia helaas niet van de kring apotheek deze waren ook gewoon duur.

20. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    O nou das balen zeg :( hopelijk zijn ze wel gewoon goed, maar dat denk ik wel :) Jammer dat je die van de kring apotheek niet kon krijgen. Ik hoop dat je positief test meid. Mijn duimen draaien alvast.

Deel Deze Pagina