Ik heb dus met 5,6 weken een echo gehad, omdat ik hiervoor een bbz heb gehad. Nu was er geen vruchtje te zien. Ik lees dus overal dat men rond de 6 weken al een kloppend hartje zou kunnen zien. Bij mij is er dus zelfs helemaal geen vruchtje te zien. Maak me nu best wel zorgen dat ook deze zw.schap weer verkeerd afloopt
hoi meid je schrijf in je titel: alleen een dooierzakje maar het dooierzakje zit toch vast aan het vruchtje? ik had met precies 6,0 weken een echo en toen was het vruchtje pas 4 milimeter, nauwelijks zichtbaar, de dooierzak wel.. dus het kan best zijn dat het vruchtje bij jou net 2 mm was, en daar kijken ze zooo makkelijk naast omdat het echt megaklein is. en niet bij iedereen klopt er al een hartje bij 6,0 weken. Het kan ook zijn dat je toch net iets minder ver was? op dat termijn schelen 2 a 3 dagen al erg veel.. wanneer moet je weer voor een echo? liefs
p.s als er een dooierzak zit is er toch eigelijk ook een vruchtje, toch? de dooierzak voorziet het vruchtje de eerste weken toch van zuurstof/voeding etc? en wat zei de gyn ervan? succes meid!
Aan de grootte van het vruchtzakje kon de gyn. zien dat ik 5.6 weken zwanger was. Ze zei dat het op deze termijn net wel of net niet te zien is, maar nu lees ik dus overal op internet dat er bij de meeste wel iets te zien was. Daarom maak ik me nu zo'n zorgen. Een kindje is zo welkom en na de mk en bbz al helemaal! Ik krijg 14 juli pas weer een echo, omdat ze op vakantie is. Moet dus nog 2 weken wachten
Ìk denk dat je nog heel even geduld moet hebben voor je zorgen te maken hoor! De ene zwangerschap is de andere niet en het is niet direct uitzichtloos. Wij hebben met 5wkn1dg een echo gehad en hier was ook alleen een vrucht zakje te zien en dit was niet goed. We moesten ook rekening houden dat het niet goed zat. Een week later met 6wkn hadden ze een hartslag willen zien en deze was er niet en nu gingen de vermoedes toch echt sterk naar een MistAbortion......... Met 7wkn2dgn kwam er pas een vruchtje in beeld met een heel sterk hartslagje Het was niet groter als 1piksel op het scherm maar het zat er. Ik bleek toen pas 6wkn zwanger te zijn, dit konden ze toen pas zien. Er is dus echt wel hoop! Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je binnen kort verlossend nieuws krijgt!
Lees dit maar eens: Dagboek van een zwangere mama: 5 weken, 5 dagen: Echo Ondertussen heb ik 4 cm ontsluiting en zit ik te wachten tot deze kleine uk, die op die echo nog niet te zien is, geboren gaat worden!
Met 5,6 weken is het nog zo moeilijk te zeggen.. met 6,3 weken waarschuwde de gyn mij nog dat er wellicht nog niks was te zien. Als je met die termijn eigenlijk 3 dagen korter zwanger bent (door late eisprong of late innesteling) kan het verschil zijn tussen niets en een inimini vruchtje.. balen dat je nog 2 weken moet wachten, maar geef niet op hoor
Ik heb op precies dezelfde termijn een eerste echo gehad. Wij wisten totaal niet wat we moesten verwachten, en de VK zei dat alles helemaal goed was. Geen hartactie is natuurlijk jammer (is altijd fijn om te zien), maar absoluut nu nog geen reden om je zorgen te maken. Dit was heel erg normaal bij deze termijn zei ze, en bij de echo daarna (met 10 weken) hadden we inderdaad een prachtig gummi-beertje op het scherm. Schoppen, draaien en een krachtig hartje. Je hoeft je ABSOLUUT geen zorgen te maken dat je nu meer kans hebt op een miskraam. Als het fout gaat, gaat het fout, maar met deze echo kun je daar echt nog niets van zeggen. Volgens mij zien ze de eerste dagen dat je hartactie ziet ook altijd alleen maar een vaag flikkerend vlekje, en niet eens al echt een vruchtje. Wij zagen trouwens alleen een zwart rondje op de echo, verder niets. Inmiddels ben ik misselijk van het gedraai in mijn buik en alles is helemaal goed. Succes!
ik denk dat je nog best kans maakt hoor.... ik had ook bij 6 weken een klein " leeg" vruchtzakje....terwijl er nu ee heel stevig hartje klopt !!!! bij 6.6 wkn zag je pas iets bij me... ik zal duimen voor je!
ik had mn eertste echo met 6,5 weken de dooierzak was groter dan t vruchtje zelf dus kan me zeer goed inbeelden dat er met 5, 6 week nog 'niets' te zien is wanneer er een kloppend hartje is is per zwangerschap en persoon verschillend dit kan varieeren van tussen de 5 tot 8 weken dus houd moed! je hebt nog alle goeie kansen
Bedankt voor al jullie lieve opbeurende woorden. Ik hoop dat het voor ons ook positief uitpakt. Ik laat het zeker nog even weten hier!
hoi FutureMama81, Ik had precies het zelfde hoor. Om de verloskundige dacht dat ik 8 weken was mocht ik een echo laten maken. Wat er te zien was was alleen een vrucht zakje... Beetje teleurstelling maar voor 5,3 weken zag het er goed uit. 2 weken later! Zie foto's in mijn album! Ik zelf heb veel zwangerschaps kwaaltjes. Misselijk, overgeven, grotere borsten zere tepels. Daardoor zei mijn gevoel dat het eigenlijk wel goed zat. Ik zou zeggen. Zorg goed voor je zelf en niet te veel stressen want dat is juist niet goed voor je vruchtje! Ik heb 14 juli ook weer een echo dan ben ik 12 weken en 1 dag! Succes! Groetjes Loes
Hey futuremama, Ik heb ook net mijn eerste echo gehad. Ik dacht dat ik 9 weken zwanger was. Blijk ik ook pas 5 weken zwanger te zijn. Bij mij is er ook een vruchtzakje te zien en een inieminie klein puntje. Dit zou de vrucht moeten zijn. Ik schrok hier ook erg van. Ik mag alleen pas over 4 weken terug komen. Dit vind ik zelf erg lang en wil daarom ook eerder een echo hebben. Als je dat hartje maar ziet kloppen zou dat voor mij een opluching zijn. Snap heel goed hoe je je voelt.
Bij mij was in het begin ook alleen maar dooierzakje te zien, dus zag de bui alweer hangen omdat ik ervoor een mk had gehad, maar ik moest een week later terug komen en opeens wel een vruchtje maar nog geen kloppend hartje week later weer terug en toen ook kloppend hartje
Ik wilde nog even laten weten dat mijn echo vandaag goed was. Kloppend hartje en bewegend kindje. Superblij!