Ik vroeg me het volgende af: Stel dat je niet getrouwd bent of een geregristreerd partnerschap hebt hoe doe je dat dan met je kind erkennen / aangeven? Vrienden van ons zijn van te voren naar het gemeente huis geweest om het kind te erkennen en de vader heeft het kind daarna alleen aangegeven... maar nu zagen we vandaag de ex van mijn vriend die over 10 weken bevalt en zij zei dat ze dat niet konden omdat ze het kind dan in Den Haag of in ieder geval via een omweg aan moesten geven / erkennen.... Dus nu ging ze nog maa even tussendoor trouwen voor de formaliteit... Verschilt dit dan per gemeente of? Want ik zelf zie het persoonlijk niet zo zitten om even gauw gauw te trouwen mocht ik zwanger raken en trouwen wilde we ook pas over een jaar of 3 - 4 ofzo....
De ex van je vriend is 7mnd zwanger en wil nu trouwen met je vriend zodat de beeb erkent kan worden? Meis laat je dat niet wijsmaken hoor, dat is echt onzin. Een baby kan gewoon erkent worden, daar hoef je niet eens geregistreert partners of wat dan ook voor te zijn. En dit kan ook al ruim van te voren... Wat zegt je vriend nu zelf dan? Gaat ie dat echt doen?
wij zijn niet getrouwed en ook geen geregistreerd partnerschap en hij heeft de kids voor 28 weken erkent en aangegeven na de geboorte
je moet in je eigen gemeente de kleine erkennen jullie moeten dan met zijn 2 tjes naar het gemeente huis en met 10 minuten is alles geregeld je kies dan de achternaam. het ouderlijk gezag regel je door een verklaring (krijg je mee bij erkennen of aangifte) naar de kantonrechter te sturen en dan word dat ook geregeld verder hoef je niets te regelen ja je vriend moet de kleine natuurlijk even aangeven maar dat moet iedereen. dat denhaag verhaal snap ik niet helemaal trouwens
Ow je snapt het denk ik verkeerd MIjn vriend heeft zijn ex niet zwanger gemaakt hoor Maar het is gewoon zijn ex, zijn 5 jaar geleden uit elkaar gegaan ofzo....
Ohhh ik ging weer uit van het slechte in de mens haha Ok nee nu snap ik het. Maar dan hoeft ze dus niet te trouwen voor de formaliteit, het is bijna net zo makkelijk om de baby te erkennen. Trouwen moet je om een andere reden doen vind ik persoonlijk.
Erkenning ed. is overal in NL gelijk. Voor meer info kun je bij je gemeente navragen of op de website van het ministerie van justitie, daar staat alles over erkenning en ouderlijk gezag als je niet getrouwd bent. Mijn vriend en ik zijn samen naar het gemeentehuis gegaan en hij heeft ons kind erkent (hier moet de moeder bij zijn, dus is het handig om dit al enige tijd voor je uitgerekend bent te doen). Toen is ook vastgelegd welke achternaam ons kind krijgt. Ook krijg je formulieren mee voor de aanvraag van het ouderlijk gezag. Die formulieren + de geboorte-akte moet je dan, als de baby is aangegeven(dit moet binnen 3 werkdagen na de geboorte) opsturen naar het kantongerecht. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt. Je hoeft dus niet per se te trouwen. Saskia
Nee precies ik dacht ook wel dat het zo werkte maar zij was er heillig van overtuigd dat zij dat niet konden :S En toen ik het uitlegde geloofde ze het nog steeds niet.... maar goed... Nu is het voor mij in ieder geval duidelijk