Hoi, Ik heb ergens gelezen dat de kans op een miskraam sterk vermindert als je een goede echo hebt gehad; waar het hartje duidelijk op te zien is en alles er goed uitziet. Klopt dat wel? Groetjes, Roosje
Ik heb idd ook gehoord dat wanneer het hartje klopt, dat de kans op en miskraam aanzienlijk verkleind!
Met een vroege echo waar je kindje een fier kloppend hartje laat zien, ben je de grootste knelpunten van een zwangerschap voorbij. Dus als je rond 7 weken een hartje ziet kloppen heb je zoals door de andere meiden ook al genoemd, aanzienelijk minder kans dat het nog mis gaat. De obstakels zoals de gyn mij uitgelegd heeft: 1e Bevruchting, lukt het wel of niet? 2e Innesteling van een bevrucht cellenklompje (rond week 3 van een zwangerschap) 3e eind week 5 begin week 6, gaat het hartje wel kloppen? 4e rond week 8/9. Dat is het moment dat je eigen lichaam de voeding voor je kindje via de placenta gaat doen. 5e de rest van de zwangerschap. Als laatste obstakel/spannende moment: de bevalling. Groet van Kiki
Mijn gyn zei het bij een goede echo met 9 weken. Zeker als het op schema loopt met de groei is de kans dat het goed blijft gaan groter
Helaas werkte dat bij ons niet. Met 7 weken een kindje gezien met een mooi kloppend hartje. Omdat we geen echo-fotos mee konden nemen omdat het apparaat kapot was mochten we met 7 weken en 5 dagen terug komen. Helaas was het kindje toen gestopt met groeien en klopte het hartje niet meer. Maar ik heb begrepen dat dat en hoge uitzondering is!
Ik heb met 7w2d mijn 1e echo gehad en gelukkig zagen we toen een kloppend hartje. Onze gyn zei dat het percentage kans op een miskraam nu van ong. 15 naar minder dan 1 procent daalde. Erg weinig kans dus nog dat het dan alsnog fout gaat.
Toen wij het hartje zagen kloppen met 8 weken en 1 dag zei de gyneacoloog ook dat je minder dan 5% kans hebt dat het fout gaat, helaas zeten wij bij de 5%.
Hier ook, goede echo (kloppend hartje én op schema) met 8 wkn 2d, gynaecoloog zei dat de kans op een mk gedaald was naar 3%. Toch een stuk minder dan 10%! Succes
Vandaag weer een echo gehad en wederom de bevestiging van de gyn gekregen dat deze theorie klopt. Hij zei tegen ons dat met zo'n mooie echo (groei op schema, goed kloppend hartje) op deze termijn (9wk2dg) het extra verhoogde risico v.d. eerste 12 weken op miskraam eigenlijk al wel geweken is. Dat is heel fijn weer te horen, maar het blijft natuurlijk wel 'garantie tot aan de deur'.
Helaas, voor ons geldt het dus niet. Met 6 weken en 4 dagen een mooi kloppend hartje en gisteren, met 9 weken en 6 dagen bleek dat het hartje gestopt is. Echt wel shockerend; geen bloedverlies, geen krampen kortom geen voortekenen dat het mis was. Morgen moet ik naar het zkh voor de curettage
Helaas gaat dat niet altijd op. Wij hebben voor deze zwangerschap ook met 7 weken een hartje heel duidelijk zien kloppen, 3 dagen later kreeg ik een miskraam.
hier ook negatiefe ervaring. met 9 weken een mooi kloppend hartje en we gingen ervan uit dat het goed zat. ik had alle symptomen zoals overgeven (extreem echt 25 x per dag woonde gewoon op het toilet), misselijk, hoofdpijn en alle andere dingen die er bij horen. toch kreeg ik met 11 wk een echo omdat ik 41 graden koorts had en ja hoor het hartje klopte niet meer en was gestopt met 10wk en 5 dg. me wereld storte in kon geen woord uitbrengen. ik werd meteen opgenomen vanwegen de koorts en nog geen 4 dg later ben ik gecureteerd. wat bleek ik had een infectie in me zwagerschapsweefsel (bleek uit onderzoek)dus placenta en die kon de kleine niet aan. zodra het vruchtje en alles was verwijders knapte me lichaam weer op en de koorts verdween meteen. geestelijk duurde het wat langer omdat ik de klap gewoon niet kon verwerken. het was zo onverwachts en had geen tekene gehad dat het mis kon zijn/gaan. ik had iets binne gekregen met voedsel of drinken en denk de oorzaak te weten. ik was een week eerder op vakantie in de ardenne en daar had ik wat koffie op. achteraf bleek dat het water daar 2dg had stilgestaan (was iets kapot in de bergen) en daar had ik me koffie mee gezet. koffie water kookt niet dus heb waarschijnlijk zo bacterien binen gehad. het erge vind ik dat me kindje gewoon kern gezond en heb er lang over gedaan hem (jongetje) een plaatsje te kunnen geven. 6 maanden naar deze mk werd ik weer zwanger en nu ben ik trotse moeder van een prachtdochter.
de Gyn zei afgelopen donderdag ook van als alles goed is bij 12 wk dan is er nog maar 1% kans dat er nu nog iets mis zou mkunnen gaan tijdens de hele zwangerschap
Bij ons ook de vorige keer...rond de 6 weken een echo want wist niet helemaal hoever ik kon zijn. En toen zagen we een kloppent hartje. Daarna na 2 weken bloed verlies de dag voor de tweede echo. En helaas, ons kindje had het dit keer niet gered. Ik loop nu n beetje te dubben of ik nu met 7 weken n echo wil laten doen. Als t mis gaat gaat t toch wel mis... Maja...dan weet ik ook niet of t hartje dit keer weer klopt... dilemma.. Zeker nu ik hoor dat je dus meer kans hebt als t hartje eenmaal klopt....