Je kan wel diarree krijgen. Weet niet of je dit bedoeld? Bij mijn dochter heb ik vlak voor de bevalling inderdaad diarree gehad.
Bij mij was het tijdens de weeën Lekker hoor, weeën én diaree. Ik was wel 'leeg' toen de weeën goed heftig werden
Er zijn heel veel vrouwen waarbij net vlak voor de bevalling haar lichaam zich leeg gooit. Zowel van voren als van achteren. Een vriendin van mij met 3 kinderen had het bij al haar bevallingen, mijn moeder ook. Heb het nagevraagd bij de verloskundige en zij gaf aan dat ze dat heel vaak horen. Is geen garantie want je zou maar een buikgriep hebben of iets verkeerd gegeten hebben. Maar een echte fabel is het niet.
Als t niet vóór de bevalling is, dan wel tijdens de bevalling. Ontlasting zit stomweg in de weg en wordt er dan door het hoofdje uitgeduwd. Tenzij je vantevoren al leeg bent. Je mag er een klysma voor vragen. Tis ook maar goed ook, dat je lichaam zich ledigd. Moet er niet aan denken dat ik zou moeten kakken 1 dag na de bevalling. Laat t maar lekker 4 dagen duren, dan heeft alles 4 dagen kunnen genezen en rusten ....hihi
Hier in België, als je binnengaat voor je bevalling, gebeurt hier maar zelden de thuisbevalling, krijg je nog een lavement zodat je helemaal leeg bent voor je moet bevallen. Heb wel 2 x pijnloos gehad, misschien daardoor dat ze dat doen, want zodra ze die prik zetten lig je in bed tot aan de bevalling.
Vlak voor mijn laatste bevallen (kort geleden nog!!) heb ik een paar dagen erg actieve darmen gehad haha. Ik had geen diarree maar moest gewoon erg vaak en veel naar de wc. Ik ben dan alsnog ingeleid dmv een ballonnetje maar ik bleek achteraf al vanzelf bezig te zijn. Dus het kan dat je lichaam zich soort van leeg maakt voor de bevalling.