Ervaringen Hypnobirthing

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suze29, 22 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik ben per toeval terecht gekomen op Hypnobirthing. Ik heb er al eea over gelezen en het spreekt mij enorm aan.
    Op internet lees ik eigenlijk alleen maar positieve reacties, vermeld op websites van aanbieders van deze cursussen.
    Nu ben ik ook op zoek naar 'echte' reacties en dus benieuwd of deze net zo positief zijn!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier bevallen met hypnose. Anders als hypnobirthing. Ben zo goed als pijnloos bevallen..
    Bevalling.org

Suze29 vindt dit leuk.
  3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Een van mijn beste vriendinnen is helemaal fan van hypnobirthing. Voor zover ik kan vergelijken was zij beter voorbereid op bevalling en alles wat daar kan gebeuren dan ik was... Ik heb echt wel een aantal dingen moeten 'ervaren' die nooit in mijn cursus zo besproken of genoemd waren, maar zij gaf aan wel bij de hare.

Maar geen persoonlijke ervaring dus.

Suze29 vindt dit leuk.
  4. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Omdat mijn eerste bevalling vrij traumatisch was, besloot ik deze keer een cursus hypnobirthing te doen en ben er heel positief over!
    Ik was super goed voorbereid, ontspannen, had veel meer vertrouwen in mijn lichaam... Achteraf heb ik tijdens de bevalling zelf vrij weinig gebruik kunnen maken van de techniek omdat het plots heel heftig kwam opzetten en heel snel ging. Het ging zelfs zo snel dat de verloskundige te laat was en wij onverwacht thuis zijn bevallen. Dankzij de cursus konden we in deze situatie wel mooi rustig blijven omdat we die vertrouwen hadden en meer kennis hadden over het bevallen zelf.

Maar ik heb zeker volop gebruik kunnen maken van de ontspanningsoefeningen tijdens de naweeen en de voorbereiding. Ik was -ondanks mijn eerdere ervaring - best ontspannen.

Enige min punt vond ik, was dat ik bij sommige curstisten merkte dat zij te positief werden. Sommige kregen de verwachting dat een bevalling helemaal pijnloos en makkelijk is. Maar wellicht dat per docent verschilt...

Suze29 vindt dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Geen ervaring mee maar denk wel dat het goed is. Sowieso hoe beter voorbereid hoe beter je bevalling ingaat. Veel dames hebben houding van ‘ik zie wel’, maar uiteindelijk heb je meer aan voorbereiding denk ik!

Suze29 en nizzie86 vinden dit leuk.
  6. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Geen cursus gedaan wel het boek gelezen. Na twee zeer moeizame bevallingen gaf het boek me wel kracht en vertrouwen in mijn lichaam. Tijdens de bevalling heb ik veel gehad aan de diepe ademhaling, een pijnloze bevalling was het niet. Maar ja, moest hartje winter door een koud ziekenhuis heen op een ijskoude rolstoel. Probeer dan maar ontspannen en concentreren op je ademhaling ;)
    De bevalling ging zeer snel en zonder complicaties. En dat had ik na mijn eerste twee bevallingen niet verwacht. Of dat door hypnobirthing kwam? Geen idee. Maar ik kijk er positief op terug en bij een volgende bevalling zou ik meer weer verdiepen in hypnobirthing.

Suze29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina