Hallo, Ik heb mijn 20 weken echo in november laten doen en daar kwam uit dat de nierbekken van de kleine wat vergroot waren. Vooral de rechter Gister ben ik terug gekomen en de linker nierbekken was nu 6.4 mm (eerst 5.4mm) De rechter was van 8.4 naar 9.7 gegaan. Ze zei dat als het boven de 10mm had gezeten ze me door had moeten sturen. Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Ik vroeg de mevrouw die de echo maakte of dit nou meer bij jongens voorkomt dan bij meisjes. Dit was dus wel het geval. Nou ik hoop snel wat van iemand te horen!
Hoi Suusjeb, Bij mijn dochtertje is tijden de 20 weken echo ook ontdekt dat zij verwijde nierbekkens had (7 en 8 mm). Bij de 28 weken echo waren beide nierbekkens nog meer verwijd (12 en 13 mm). Bij de 36 weken echo was de verwijding afgenomen (9 en 10 mm). Ik werd wel gerust gesteld door de echoscopiste en gynaecoloog. Zolang er voldoende vruchtwater is en het maagje en blaasje gevuld is, werken de niertjes. Ondanks deze geruststelling zat ik ook wel in spanning of alles goed zou komen. Op de dag dat zij geboren is, is zij lichamelijk onderzocht door de kinderarts. Op de vierde levensdag heeft zij een echo gehad en daarop was niets meer van de verwijding te zien. Bij ons werd ook verteld dat verwijde nierbekkens meer voorkomt bij jongens dan bij meisjes. Maar wij hebben dus een meisje.
Mijn kindje heeft ook een verwijd nierbekken en het komt echt vaak voor hoor! Trouwens een meisje. Zolang het maar binnen de norm is, dan is er niets aan de hand meid Niet teveel zorgen maken en laat je niet gek maken, helemaal niet zolang de experts dat niet doen. Ze zullen je niet zomaar laten lopen hoor!
Hier ook te horen gekregen met de 20 weken echo. Met 30 weken moest ik terug komen en toen mocht zijn niertje niet groter zijn dan 10..gelukkig was dit ook niet het geval Nu is alles helemaal goed met beide niertjes (pas nog een echo laten maken paar dagen voor kerst ) Groetjes
Nou ze is geboren hoor en ze plast alles onder Niks aan de hand zoals gezegd. Don't worry! Als ze zeggen dat het niet zorgelijk is, menen ze het.