Prikpil

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo!

Ik ben met mijn vriend inmiddels bijna 9 mnd bezig om zwanger te worden.
    Ik ben hiervoor vanaf mn 15e tot mijn 24e aan de prikpil geweest, waarbij die jaren mijn ongesteldheid weg bleef. Sept 2006 voor t laats de prikpil gehad en ik ben in april 2007 voor het eerst weer ongesteld geworden m.b.v. Shiatsu-therapie. Sindsdien menstrueer ik ook regelmatig. Verder met OVu-testen meet ik dat ik wel een eisprong heb elke maand.

Nou las ik een stuk over de prikpil dat mij erg liet schrikken...
    Dat de prikpil degelijk invloed heeft op de vruchtbaarheid, vooral als je de prikpil aantal jaren hebt gehad en dat het 18 mnd duurt voordat je weer vruchtbaar bent, als je weer vruchtbaar wordt!

Geldt dt ook voor mij? Omdat ik wel ovuleer en menstrueer, vraag ik me dit af. Mijn vriend en ik zijn allebei nog best jong 24 en 26 jr, dus ik maak zo langzamerhand een beetje zorgen waarom ik nog niet zwanger ben...
    Ik kan wel naar de huisarts maar ik ben bang dat ze zegt dat we moeten afwachten voordat we naar het ZH mogen!

Ik hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven!

Alvast bedankt! :)

Gr Malina

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi malina,

Je hebt elke maand je eisprong dus je hoeft je geen zorgen te maken over jou vruchtbaarheid. Na 9 maanden proberen kan je gerust een afspraak bij de huisarts maken en hij kan je doorverwijzen naar een gynaecoloog voor evt verder onderzoek.
    Heel veel succes!

IMKe

Deel Deze Pagina