Urine op kweek > antibiotica Amoxicilline/clavulaanzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nina Sanders, 1 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vorige week urine op kweek laten zetten en daar kwam wel bacteriegroei uit. Dus nu een AB gekregen (zie titel).
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Momenteel ben ik ruim 35 weken zwanger en ik heb toch een beetje moeite met medicatie... neem hem heus wel 5 dagen maar toch..

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Dit is volledig veilig voor jou en baby. deze soort AB kun je gerust nemen.
    Een sluimerende urineweginfectie is juist niet goed. Dat kan vroegtijdige weeën opwekken en evt nierbekkenontsteking geven.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Deze heb ik een paar weken geleden ook gehad voor een blaasontsteking. Is 1 van de weinig AB kuren die je zonder problemen kunt slikken.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Kun je gewoon nemen;)

5. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Neem er aub probiotica bij/na.

jeske160789 vindt dit leuk.
  6. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Heb in het begin ook een AB kuur geslikt i.v.m. blaasontsteking, kan echt geen kwaad. Een onbehandelde blaasontsteking zou meer kwaad kunnen.

7. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Die mag je zeer zeker, ik heb hem 3 keer moeten slikken tijdens mijn zw vanwege een hardnekkige blaasinfectie, liever de antibiotica dan een infectie dat kan juist gevaarlijk zijn voor je kindje!

Kan ECHT geen kwaad!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En kijk er niet raar van op dat je evt een schimmelinfectie krijgt... da's helaas één van de mogelijke bijwerkingen bij een AB-kuur... maar ook die medicatie kan je zonder problemen gebruiken.

Beterschap.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Kan gewoon hoor. In de zw van m'n dochter 3 kuren gehad van hetzelfde middel, en nu aan kuur 2 ( alleen amoxi)
    Een arts in nl schrijft het trouwens echt niet voor als het niet echt noodzakelijk is, en ze schrijven echt geen onveilige middelen voor je kindje voor.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Merci vd reacties!
    Normaal krijg ik bij blaasontsteking meestal Nitrofurantoïne wat ook mag tijdens de zwangerschap maar misschien omdat er iets uit de kweek kwam dat ik een andere kuur heb?

Wat een elend trouwens, heb ik vndg bij de drogist óók nog eens curanol (aambeien!) moeten halen. :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Hopsatee vindt dit leuk.
  11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit ik heb ook een kuur tijdens m'n zwangeschap gehad..

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Die kuur mag niet meer in de laatste 4wk vd zwangerschap. Omdat je in principe over twee weken al "mag" bevallen hebben ze die dus niet voorgeschreven.

MinnieM en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb met ongeveer 12 weken ook een amoxi kuurtje gehad. Ik kwam toen maar niet van het hoesten af, had het gevoel dat al m'n ribben gebroken waren.
    Met de kleine man daar beneden gaat nog steeds alles goed. :)

14. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Er zijn ook veel natuurlijke middelen ter preventie. Ik zou er alles aan doen om antibiotica te vermijden tijdens zwangerschap.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Besef je even dat je geen idee hebt waar je over praat meis.
    Ons zoontje is te vroeg geboren en dus overleden door gbs, en die zit nu steeds weer in mijn blaas. Cranberry en natuurlijke middelen helpen niet tegen deze bacterie.
    Leuk dat jij ab zou vermijden, maar ik vermijd het liever om nog een keer een kindje te verliezen.

RoosW87, Essje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Geen woorden voor het verlies van je kindje. Ik snap dat je hierdoor zo reageert maar mijn bericht was nornaal bedoeld, geen kwade intenties.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat snap ik, alleen het is goed te beseffen dat je niet altijd alles met natuurlijke middelen op kunt lossen ;).

Essje en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik neem ook altijd cranberry pillen in de hoop een blaasontsteking voor te kunnen zijn, maar mocht ik deze toch krijgen (wat ook gebeurd is tijdens mijn zwangerschappen) dan neem ik gewoon een antibiotica.
    Niet druk maken TS, zonder antibiotica maak je het alleen maar erger. Amoxicilline is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap.

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb pas 2 tabletjes gehad maar voel me wél al wat minder hangerig! :thumup:

Gek idee dat ik zelf mijn urine weg wilde brengen en het ook graag op kweek wilde laten zetten zonder echt heel erg klachten te hebben. Normaal voel ik me met een blaasontsteking ellendig maar vorige week dacht ik alleen maar 'het voelt niet zo lekker' en het viel me op dat ik veel harde buiken icm weinig plassen had. Assistent reageerde nog zo van 'op kweek doen we niet zomaar hoor, we kijken eerst met dipsticks,' waarop ik antwoordde: 'doe toch maar want ik ben gevoelig voor urineweginfecties en u begrijpt het vast wel dat ik geen enkel risico wil nemen.'
    Zij: :cool:
    Ik: o_O

MinnieM en Essje vinden dit leuk.
  20. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Zelfs tijdens je bevalling kun je een infuus met AB krijgen...dat doen ze niet als het enige schade kan aanrichten.
    Ik heb het gehad ivm vroeggeboorte...snel een infuus met ab in de hoop dat mijn zoontje nog optijd wat binnen zou krijgen omdat het zou kunnen dat ik een infectie had.

Deel Deze Pagina