Ik heb zelf altijd brandschone urine met die dipsticks in m'n zwangerschappen, maar met kweek komt er altijd de gbs uit. Dat heeft wel degelijk consequenties. Wel even belangrijk voor je om te weten welke bacterie gekweekt is, ben je daar nog achteraan gegaan?
Dat is een van de weinige AB's waar ik absoluut niet tegen kan. Twee keer gehad en er twee keer echt heel erg ziek van geworden. Nu staat er ook in mijn dossier bij de huisarts dat ik die AB absoluut niet weer hebben mag. Curanol ook zeer herkenbaar van tijdens mijn zwangerschappen. Helpt wel goed overigens. Beterschap met je urineweginfectie en met je aambeien.
Groep b streptokokken 1? Dat staat op het formulier. Ga het maandag mijn vk laten zien en ook even bespreken hoe of wat. Moest sowieso na de kuur nog een keer mijn urine naar de arts brengen. Ik neem aan dat ze dan weer dezelfde kweek nemen!
Nee geen bacteriën geïsoleerd. Maar ze willen sowieso na de kuur nog een keer urine controleren om te kijken of de infectie verdwenen is
Nee dus geen bacteriën erin gevonden. Anders staat er de bacterie en daarachter een getal met een macht. 10 tot de huppelepup
Dat slinken gebeurde hier pas na de bevalling. Toen zij eruit was, was de druk er ook af. Ik hoop voor jou dat ze als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen
Dit idd. Ik ben zelf ook niet iemand die echt medicatie gebruikt tenzij uiterst noodzakelijk. En in dit geval is dat het ook en saarbij volkomen veilig.
Nitrofurantoine is specifiek tegen urineweginfecties, amoxiciline is een 'breedspectrum'-antibiotica. Nitrufurantoine mag van 30 dagen voor/tijdens de bevalling niet. Je weet uiteraard niet precies wanneer je gaat bevallen, vandaar dat ze dat uit voorzorg na +/- 33 weken niet meer voorschrijven. Goed dat je huisarts hieraan gedacht heeft, veel huisartsen schrijven dat alsnog voor. Amoxiciline kan echt geen kwaad tijdens de zwangerschap, maar ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor! Hopelijk werkt het en krijg je geen nieuwe infectie meer.
Dit bericht viel me op door je titel met daarin het woord 'amoxicilline'. Ik werk zelf wekelijks met egels en net als bij mensen doen apotheken weleens moeilijk en veranderen ze zo maar het middel.. Hoe dan ook: sinds vorige week kregen wij ons oude middel niet meer geleverd en hebben nu dus ook amoxicilline. Doorgaans zou je verwachten dat de dosering zo ongeveer hetzelfde zou moeten zijn, maar niets is minder waar. Dit middel is een middel voor varkens, dus een véél lagere dosering is nodig dan bij onze vorige twee middelen die ook allebei met het woord 'amoxi' begonnen. De dosering zou 0,1 ml. per kilo lichaamsgewicht moeten zijn iig.
Zoals ik het lees bedoelt ze dat je van amoxiciline een lagere dosering nodig hebt, waardoor het veiliger is. Maar ik begreep de relevantie ook niet helemaal. @Nina Sanders : zijn je klachten over nu?
Ik had non stop harde buiken en toenemende buik- en rugpijn icm bijna niet kunnen plassen. Dat is nu over. Heb nog steeds harde buiken maar meer verspreid over de dag. Buikpijn heb ik niet meer en rugpijn enkel wanneer ik huishoudelijke klusjes doe waarbij ik moet bukken. Mijn urine was afgelopen maandag ook schoon. Een nieuwe kweek wilden ze niet doen overigens (ondanks mijn geïrriteerde bui, ik heb best stampij lopen maken..) maar uit de dipsticks kwam niets. Nouja het zal wel, heb wel gezegd dat ik er waarschijnlijk iedere week met mijn potje wel sta als ik het niet vertrouw, omdat ik gewoon gevoelig ben voor blaasontstekingen, ik geen enkel risico wil nemen én ik vind dat de assistente niet moeilijk moest doen de vorige keer was mijn urine ook 'schoon' maar kwam er wel wat uit de kweek nl. Valt me op dat ze er echt heel vaak moeilijk over doen. Is het dan zo raar dat een hoogzwangere vrouw gewoon graag geen risico loopt? Bovendien, de ongemakken deze periode zijn al irritant zat!
Ik vind dat ook vaak best raar. Verloskundigen zijn meestal heel makkelijk "laat even op kweek zetten" en soms doet de huisarts (of de assistente) dan idd moeilijk. Op zich is een van de grootste risico's van blaastontsteking tijdens de zwangerschap een vroeggeboorte, en dat risico is er bij jou niet meer. Wel zou GBS heel vervelend zijn, maar als er al een keer gekweekt is en daar niets uitkwam dan is de kans klein dat al je blaasontstekingen door deze bacterie veroorzaakt worden. Maar dat het heel vervelend is om die klachten te hebben dat kan ik me voorstellen. Ik heb 1 keer een fikse blaastontseking gehad (waar ik te makkelijk over dacht en die prompt overging in een nierbekkenontsteking ) en dat was toen ik niet zwanger was. De combinatie lijkt me heel naar. Succes met de laatste loodjes en hopelijk blijven de blaasontstekingen verder uit.
Hier ook blaasontsteking met de streptokokken b bacterie. Dit is mijn 4e zwangerschap en kom er nu pas achter. Was wel schrikken! Ik krijg nu furabid voor 7 dagen die helpt wel gelukkig. Hier zetten ze trouwens standaard je urine op kweek als je zwanger bent. Uit de dipstick kwam niks maar uit de kweek dus wel deze bacterie.
Misschien omdat de gbs bacterie niet aangetoond werd ze het niet op kweek wilden zetten nog eens? Van mij mag de kleine trouwens sowieso wel komen nu haha! Vandaag alweer 37 weken!
Sorry, werd niet getagd en toevallig kwam ik nu weer hier terecht waardoor ik je vraag zojuist pas zag. Mn punt was dat je dus idd. een lagere dosering nodig hebt dan bij de meeste antibiotica, zoals @marb al opperde, en dat t dus goed oppassen is met dit spul. Vanuit persoonlijke visie zou ik zelf niet graag een middel gebruiken wat oorspronkelijk bedoelt is voor varkens, maar anderzijds; dit weet ik ook alleen maar omdat ik met dieren werk. Er bestaan vast andere soorten medicatie die ook officieel voor dieren op de markt gebracht zijn, maar waar ik niks van af weet en die toch mogelijk ook zelf wel eens heb geslikt.