@hummeltje5 : heel veel medicatie was eerst voor dieren beschikbaar, en is daarna pas op mensen gebruikt. Soms is het 'alleen' op dieren getest, niet voor hen ontwikkeld. Vaak is het ontwikkeld voor dieren en daarna pas op mensen gebruikt. Wist je trouwens dat varkens qua immuunsysteem heel erg op mensen lijken? Ik snap je punt wel, hoor! Maar amoxicilline wordt al heel lang veilig gebruikt. Daarnaast is er geen (veilig) alternatief, dus je moet toch iets als je blaasontsteking hebt...
Heyy Ik ben het er helemaal mee eens hoor, dat als er geen ander veilig alternatief is, je soms het beste kunt gaan voor wat er wél voorhanden is. En nee, van de overeenkomsten tussen het immuunsysteem van varkens en die van mensen wist ik nog niet
Hoe is het nu met je?? Hier 2 weken later dezelfde klachten. Urine is weer op kweek gezet want was schoon en heb nu van de hap amoxicilline gekregen voor 5 dagen. Ik weet dat de vorige keer uit de kweek streptokokken b kwam in een hoge aantal dus ga er nu vanuit dat het wel weer zo zal zijn. Ik ga heel hard duimen dat deze ab wel gaat helpen.
Helaas komt de gbs vaak weer terug. Meestal behandelen ze dan ook niet meer ( bij mij wel omdat wij een kindje verloren zijn door gbs ) Neem aan dat je verteld is dat je onder antibiotica zal moeten bevallen?
Ja is me al verteld hoor. Ze wouden me inderdaad geen antibiotica meer geven maar ik ga door die kolonisatie echt overgeven en buik en rugpijn. En harde buiken. Dus naar hap geweest en daar wouden ze me nog wel deze antibiotica geven. Ik ben zo bang dat ik de hele zwangerschap met deze klachten blijf lopen. Echt zo vreselijk... niet leuk meer.