Tsja de berichten zeggen dat we vanaf volgende week warm weer krijgen, normaal gesproken vind ik dat heerlijk. Maar nu, ruim 6 maanden zwanger, heb ik er best last van. Dikke enkels, voeten en sneller hoofdpijn. Wat doen jullie om het hoofd koel te houden met de warmte?
Pff ikke ga ook even klagen.. Ik had mij ontzettend vetheugd op het mooie weer... Toen het er eenmaal was ben ik best geschrokken van hoeveel last ik ervan had... Daar had ik met mijn andere zwangerschappen geen last van. Gelukkig geen last van vocht maar wel ontzettend het gevoel dat ik zelf de warmte niet kwijt kan... Ik blijf beetje binnen of in de schaduw en lekker met mijn voetjes in een bak water...
Ik ga verkoeling opzoeken in het zwembad en op het strand. Ik moet zeggen ik heb er tot nu toe minder last van dan ik had verwacht.
Ik heb sinds gisteren opeens onverwacht verlof, zou nog een weekje werken en dan pas met verlof gaan maar nu het vooruitzicht op verplichte rust en nog eens een hittegolf in aantocht ben k toch wel blij dat k niet meer hoef te werken. Ik ben van plan zoveel mogelijk binnen te blijven of in de schaduw met een zwembad in de tuin om toch verkoeling te zoeken...
Nog geen idee wat ik ga doen om koel te blijven met 2 kleuters en een peuter zit binnen blijven er waarschijnlijk niet in (hebben geen tuin) en naar het strand of meertje durf ik niet zo goed meer aan kids hebben nog geen zwemdiploma en ben niet meer zo vlot met de hitte al helemaal niet waarschijnlijk zet ik een zwembad op achter op het veld (gebruiken wij als tuin) dan kunnen de kinderen zich in ieder geval vermaken maar eigenlijk hoop ik dat ons kleine mannetje zich nog snel aandient voor de hitte
Voetjes in het water, voetjes omhoog, jezelf regelmatig een beetje sprayen met een plantenspuit.... Zo iets? Succes, ik ben ook benieuwd hoe het hier gaat met vocht vasthouden.....
Pfff, ik kijk er echt tegenop! Wil niet in de hittegolf bevallen, maar ik heb helaas geen keus. Als het begint, dan begint het.
Hopelijk bevallen!! En zo niet, badje in de achtertuin en zelf met m'n voeten erin en zoontje lekker spelen. Misschien ook nog wel maar de waterspeeltuin als ik er de puf nog voor heb Oh en heeeeeel veel water drinken
Pff ik zag de berichten verschijnen, voorheen vond ik warm weer heerlijk. Maar lijkt wel of mn lijf niet weet wat metdie watmte aan te moeten ben dan niet voor uit te branden. Ik zit zelf al volledig in de ziektewet, werk nog maar halve dagen. & mag elke dag zelf kijken hoelang ik het volhoud. Mn colega's zeiden al anders blijf je een paar dagen thuis geen probleem. Zie er best tegen op😑 heb gister wel gelijk een zwembadje gekocht.
Ben zo blij dat mijn verlof per maandag in gaat! Anders was het op mijn werk niet te doen geweest. moet tijdens mijn werk veel lopen en zit in kleine ruimtes met patiënten waarbij de temp flink op kan lopen. En nu heb ik het sinds ik zwanger ben al standaard een paar graden warmer dan normaal. Hier word het ook rustig aan doen. Baasje opzetten voor mijn zoontje en waarschijnlijk er zelf lekker bij gaan zitten. Mocht manlief thuis zijn gaan we waarschijnlijk wel even verkoeling zoeken bij een meer...... oh en uit voorzorg ga ik nu toch maar mijn ringen afdoen. Ben bang dat dat straks anders niet meer lukt haha!
Ik ben er wel van teruggekomen..het uitkijken naar 30 graden. Trek de hitte bijzonder slecht! Terwijl ik normaliter prima gedij in 30 graden. Ik zoek de verkoeling op in het zwembad, en beweeg zo min mogelijk😂
Oh ja verschrikkelijk! Woensdag wordt het 34 graden hier 😓 Ik heb dinsdag controle en hoogstwaarschijnlijk word ik woensdag/donderdag/vrijdag ingeleid, ik hou zoveel vocht vast, pas geeneen schoen meer, zelfs de bandjes van mn slippers knellen... Succes ermee allemaal!
Ik ben er nu al bang voor. Kan al slecht tegen hitte en nu helemaal. Word veel binnen in de koelte zitten en de ventilator maar eens bij mn moeder van zolder plukken. Zijn nu bezig met een zitvijver. Eens zien hoe die bevalt voordat er een zwembadje bij komt. Tijdens het boodschappen doen eventjes wat treuzelen bij het vriesgedeelte
Hier ook badjes in de tuin van de kids. En daadwerkelijk een groter zwembad kopen. Ik zag het nut er niet van tot nu toe. Zo warm was het niet. En dan voetjes erin, of helemaal erin. Ik maak vaak op dat soort dagen ook een theedoek of iets nat en doe die als een bandana op mn hoofd. Ijsjes eten. Inderdaad in de winkel even wat langer bij de koeling en vries gedeelte blijven staan.
Ook hier zetten we het zwembad op. Niet alleen de kleine mini voor ons meisje maar een wat grotere waar we zelf ook in kunnen...! Helaas wel werken.. Hoop dat ik het ga trekken..
Ik lees het al, ik ben niet de enige die er tegenop ziet! Voorheen kon ik er ook prima tegen maar na die paar enige warme dagen die we de afgelopen weken hebben gehad, merkte ik ook dat ik er slecht tegen kan. En dan zit ik nog maar op ruim 6 maanden.. Sterkte voor alle meiden die op het punt van bevallen staan! En voor de rest denk ik ook dat ik me aansluit bij binnenblijven, schaduw opzoeken en naast mijn zoontje in het zwembad plonsen! O en goeie tip, wat langer bij de vriesafdeling in de supermarkt hanger ! En hopelijk kunnen ze op mn werk de airco uit het stof halen ..
Als het goed is, staat ons zwembad er tegen die tijd. Wordt maandag geplaatst, en dinsdag mag ie gevuld worden. Ik zal dus voornamelijk onder mijn palviljoen zitten, in ons zwembad drijven, en als het echt niet uit te houden is, sluit ik me op voor de airco
Hier kon ik altijd heel goed tegen hitte. Ik zat dan nog lekker in de felle zon te bakken. Nu kan ik het nog steeds redelijk handelen. Maar dan wel met een parasol en koud drinken erbij. Ik ben wel blij dat ik verlof heb. En binnen doe ik alle luxaflex naar beneden in een poging het daar enigszins koel te houden. Ben wel wat bang dat ik vocht vast ga houden en er straks als een opgeblazen nijlpaardje bij loop.