Weten jullie een andere manier om urine op te vangen, ik heb van die plaszakjes maar die laten telkens los. De huisarts heeft ochtendurine van mijn dochter nodig. Ik heb ook gehoord dat blazen op de vagina zou helpen om te plassen maar ook dit werkt niet. Iemand misschien tips??
Douche aan, bloot kind in de buurt, even wachten en het loopt langs de benen... Tenminste... Zo gaat dat bij ons...
Bloot op een plastic zak oid laten spelen? Of misschien bloot in een leeg badje (lekker bij de verwarming in de buurt)?
Zorgen dat t goed droog is als je t opplakt en dan deed ik gewoon luier erover gibg in 1x goed! Lkkr fles roosvise en tv aangezet zodat ze stond haha
Op een schoonpotje laten plassen. Kinderen plassen vaak 5 minuten na de maaltijd. En anders een katheter.... Onze dochter was 4 maanden en het lukt echt niet met plaszakjes dus toen toch maar een katheter.
Hier ook altijd één groot drama met die plaszakjes bij dochter, het loopt er trouwens ook gewoon langs aan de onderkant... voornamelijk omdat ze er op zit.... Het enige wat hier helpt is plaszakje opplakken, geen kleren aan, niet laten zitten! En handjes in een glas koud water steken, de laatste keer ging ze toen direct heel het zakje volplassen
Goed schoon en droog maken. En dan na het drinken even in de maxi-cosi zetten. De blijft het vaak wel zitten
In het ziekenhuis deden ze ook wel eens een gaasje in de luier. dat wring je dan uit in een potje. Maar dat hangt ervan af hoe schoon de plas moet zijn natuurlijk.
Hoe kan het nou loslaten? eerst even wassen, goed drogen en dan plakken. Hier was het een toestand om het er weer af te halen
Wat hier ook wel hielp was een paar tellen een koud washandje op de buik houden, even wat geduld en dan kon ik het zo met het potje opvangen. Succes!
Goed schoon en droog maken voor je het plaszakje erop doet. Een gat in de luier knippen en het plaszakje erdoorheen halen. Zonder broek laten lopen en lekker veel te drinken geven. Zodra je ziet dat je kind geplast heeft, het zakje eraf halen en de huid even goed invetten want het kan geïrriteerd raken van het plakspul. Hier is het mij binnen 10 minuten gelukt!