Buik te klein

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door shirley125, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Hey!

ik was bij de verloskundige vorige week, en gewoon standaart onderzoek en toen merkte ze op dat m'n buik niet zo groot is,
    maar ik ben heel klein en slank van mezelf dus ik vond het eigelijk best logisch dat ik geen hele grote buik heb.. en nu moet ik naar het ziekenhuis morgen voor een echo omdat ze bang is dat m'n kindje achterloopt in groei vanwege de grootte van m'n buik :(

Maar ik heb altijd begrepen dat het eigelijk niks uitmaakt hoe 'groot' je buik is, dat dat er gewoon niks mee te maken heeft..

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Had ze het over je buik of over je baarmoeder? Je baarmoeder meet ze namelijk op en aan de hand van het aantal cm's zien ze of hij goed groeit. Heeft dus in wezen niks met de dikte van je buik te maken.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Inderdaad wat marriedgirl zegt. Het gaat om de grootte van je baarmoeder en niet om de grootte van je buik. Het kindje kan ook ver naar achter liggen en dan wordt je buik niet zo groot, dus dat kan. Maar je baarmoeder moet wel mee groeien. Laat even weten hoe het was morgen.

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Is dit dan iets van de laatste weken? Neem aan dat ze er wel vaker naar heeft gekeken of het groeit zo als het hoort? :(:
    Zal vast even een extra controle zijn. Beter 1x te veel, dan 1x te weinig...
    Probeer je er niet al te druk over te maken, ze wil vast gewoon zeker van haar zaak zijn.

Succes morgen! Laat je nog weten hoe het gegaan is?

5. Bij mij controleert ze iedere keer met een meetlint de baarmoeder. In mijn geval loopt die voor op groei. En heb dus veel vruchtwater en de kleine heb erg lange benen. dit kwam uit op de echo.

Kan zijn dat je kindje gewoon volgende week of gewoon tussen de controle en nu in, gewoon een groeispurtje gemaakt heb en alleen toen even kleine buik had zeg maar.

6. Niet meer actief

Ik stond laatst naast de vrouw van de baas van mijn vader en die is eind deze week uitgeteld.
    Ik had net zoveel buik als zij!
    Kon het eigenlijk niet bevatten, maar het kan dus toch... alles is goed bij haar en de kleine is ook prima op schema maar ligt in een stuit en zal waarschijnlijk met een keizersnee gehaald worden.

Maak je niet teveel zorgen en laat het lekker controleren.
    Het is vast allemaal wel in orde!

Geniete ervan en veel liefs

7. shirley125

11 sep 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Tsja, misschien had ze het wel over m'n baarmoeder maar ze zei letterlijk; "wat is je buik klein"

Maarre, vandaag een echo gehad en alles zat goed, kindje is aan de kleine kant maar niet zorgwekkend ;)! en voor de zekerheid moet ik terugkomen over 3 weken voor nog een echo, maar in principe is er nix aan de hand.. toch wel een opluchting :)

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat alles goed was! En tja; ik kan me voorstellen dat je even schrok, maar anderzijds toch wel prettig dat ze alert is en het even na laat kijken. Wat dat betreft heb ik altijd liever dat ze voor de zekerheid een keer meer iets onderzoeken, dan zeggen van; Het zal vast niets zijn...

Deel Deze Pagina