Hoi meiden, Ik was vandaag bij de verloskundige en ik was 6 kilo in 4 weken gegroeid ! Dat is wel erg veel he....Nu zei ze dat dat niet zo erg was en dat mijn lichaam waarschijnlijk veel reserves opbouwt of zo...omdat dit in mijn eerste zwangerschap ook zo was...dat klopt daar was ik totaal 30 kg.gegroeid en hield heel veel vocht vast...2 dagen na de bevalling was ik de helft al kwijt...Maar toch ik schrok toch wel heel erg van die 6 kilo nu...ik eet helemaal niet abnormaal ofzo...ja tuurlijk neem ik wel snoepjes...maar echt niet zakken te gelijk of extreem veel : gewoon af en toe...ik eet verder gezond...heb wel meer honger, maar neem dan vaak een musliereep, cracker of fruit...dus ook niet echt verklaarbaar...maar goed het zal dan wel bij mij horen.... ...Wie herkent dit nog meer?
ik ben ook ineens heel hard gaan groeien, en mijn vk zei ook dat het te maken had met reserves opbouwen, is ook mijn 1e zwangerschap, heel herkenbaar
hier baalde ik ook al, alleen is het wat gekker. Ik ben tot de 23 weken 1,2 kilo aangekomen. Een zondag woog ik me nog steeds hetzelfde, en gisterenochtend oppeens 5 kilo erbij VOnd het best heftig in 4 dagen tijd 5 kilo. Ik drink alleen maar water, althans soms 1 spapje voor afwisseling eet niet gek niks. Vind het best naar. Maar is neit anders als de kleine het maar goed doet! maar zeer zeker herkenbaar
Ik ben bijna 20 kilo aangekomen in 37 weken. Ik eet normaal en behoorlijk gezond. Ik zou zeggen; niet te druk over maken.
is op zich niet raar. Vanaf 20 weken kom je meer aan. Bij beide zwangerschappen ben ik vanaf 20 weken ongeveer 20 kg aangekomen waarvan ik het meeste een paar weken na de bevalling alweer kwijt was. Je moet niet vergeten naast vruchtwater etc maakt je lichaam ook extra bloed aan wat ook meeteld in gewicht natuurlijk en daarnaast kun je ook best vocht vasthouden.
Ik herken het, al valt het met 3,5 kilo in deze eerste periode nog wel mee zij de dietiste waar ik gisteren voor het laatst was. Zie nu echt op tegen de rest van de zwangerschap omdat het nog harder gaat en mijn schoonmoeder vreef het me nog lekker in. Baal er wel van, zeker omdat ik net 25kg was afgevallen. Misschien vind ik het daarom zo moeilijk. Maar hier heb je niets aan, sorry. Ik wilde je alleen een blijk van herkenning geven en hopelijk valt het om de lange termijn voor ons allemaal mee. Groetjes, Krissa
ik ben bij mn eerste ook opeens in een korte tijd veel angekomen was toen veel vocht.in totaal 25 kilo. nu valt het nog mee,ach we zien wel
Kan me het goed voorstellen hoor! Ik ben dus nu al 10 kg gegroeid...aldus bij de verloskundige, maar er zaten ook al een paar kilo stoppen met roken bij...dus inmiddels al 15 kilo verder...en net over de helft Is inderdaad niet zo'n hele leuke opmerking van je schoonmoeder...tuurlijk zijn we blij met onze zwangerschap en tuurlijk vinden we een gezond kind belangrijker dan de kilo's, maar die kilo's doen wel zeer! Maar we gaan er naar de bevalling weer voor!