Urine stinkt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suzzert, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hallo dames,

Even een klein vraagje, het viel mij op dat de urine van mijn dochter nu al een paar dagen ruikt. Maar nu ben ik van borstvoeding op kunstvoeding over gegaan. Zou dat daarom kunnen? Ik kan het nergens vinden als ik het google, maar ik dacht misschien kan dat een reden zijn, ook omdat ze nu vast voedsel eet.

Ik wilde het sowieso even opvangen en dan voor de zekerheid even laten checken door de ha maandag.

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Soms ruikt de urine van zoontje ook wat feller dan anders. Denk dat het bij jullie idd zal zijn omdat je overgestapt bent van melk. Is de kleur nog ok of heeft ze nu vaker pipipampers?

Laten onderzoeken als je niet zeker bent, kan nooit kwaad he! Maar denk dat je er niet meer moet achter zoeken dan gewoon ander voedsel.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kan idd door verandering van voedsel, maar even laten checken is wel slim denk ik!

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #4 Mango26, 3 nov 2012
    Laatst bewerkt: 3 nov 2012
    Het kan idd met de overstap van voeding te maken hebben, de samenstelling van bv is heel anders dan die van kunstvoeding...
    Het kan ook zijn dat haar urine meer geconcentreerd is als anders, drinkt ze nog genoeg, geen diarree, pijn of koorts?

Zou me er nu nog niet al te druk om maken (mits geen klachten) en het even een paar dagen aankijken...
    Als het je niet lekker zit volgende week even langsgaan bij de huisarts om de urine te laten checken op een blaasontsteking.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ze is onrustig de afgelopen dagen wel onrustig en heeft soms verhoging. Maar ze heeft ook een tand er bij sinds vandaag en ging voor het eerst zitten. Dus daar kan de onrust ook door komen.

Maar het kan dus door andere voedsel komen, ik hou het even in de gaten!

6. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoihoi het zou kunnen omdat je overgestapt bent op andere voeding.. maar hoe het goed in de gaten, want mijn zoon (13 maand) heeft al 4x een urineweginfectie gehad ( waarvan 3x nierbekkenontsteking en aantasting van zijn rechternier) het stinken van de urine komt bij dan ook bekend voor.. elke keer dat hij urineweginfectie had rook zijn urine heel sterk.. dit was dan ook het eerste wat mij vaak opviel.. + de verhoging de ene dag wel ander dag niet ook zeker bekend! dus hou je dochter goed in de gaten wil je niet bang maken hoor! maar ik probeer alleen uit te leggen dat de klachten die je omschrijft mij bekend voor komen en ik er vaker mee te maken heb gehad.. dus ik zou zeggen: zowiezo even laten checken! als het niks is is het niks maar niet dat je je achteraf voor het hoofd slaat en zegt HAD IK MAAR.. succes met je meisje!

Deel Deze Pagina