verloskundige nodig na geboorte als je bij gynae loopt?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cindy en marcel, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy en marcel

16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Hallo,

Ik heb een vraagje, ik sta al sinds ik weet dat ik zwanger ben onder behandeling van een gynaecoloog dus ik heb geen verloskundige nu hoorde ik gisteren van een vriendin dat haar vriendin hetzelfde had als mij dus ook onder behandeling van gyneacoloog maar wel een verloskundige moest hebben voor naar de geboorte die dan in je kraambed je regelmatig komt controleren ( wonden etc etc) klopt dit?
    Hier is mij namelijk nooit iets over verteld en ik ben nu al 32 weken dus nog een verloskundige zoeken zal ook niet meevallen.
    Ik dacht trouwens ook altijd dat de kraamverzorgster dit soort dingen deed.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Cindy en Marcel,

de kraamverzorgende komt inderdaad ook en controleert dagelijks je eventuele hechtingen, je baarmoederstand en pols. Maar de verloskundige is de eindverantwoordelijke in het kraambed. Zij komt inderdaad een paar keer langs in de kraamweek. het is geen probleem om daar een verloskundige voor te vinden hoor, je hoeft je zelfs niet van tevoren aan te melden, maar het is wle netter om dat te doen. Dit noemen we "losse kraambedden" kraamvisites van zwangerschappen die we zelf niet hebben begeleid. Bel de dichtsbijzijnde praktijk en vertel hen wanneer je bent uitgerekend etc. Meestal belt het zieknhusi hen dan op als je na je bevalling naar huis gaat en geeft dan jouw gegevens aan hen door, en de dag nadat je bent thuisgekomen staat er dan een verloskundoge bij je op de stoep!

Goede bevalling gewenst!

mirjam

Deel Deze Pagina