waarom? 12 weken zwanger en benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daphnegracia, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    Ik ben sinds kort erg benauwd niet op het gebied van hartkloppingen maar gewoon een benauwd gevoel vooral nu het zo warm is buiten ik zit liever binnen met een ventilator in mijn gezicht,
    als het buiten lekker fris is en geregend heeft zet ik ook alle ramen gelijk weer open. Ik snap hier niks van want het kwam opeens opspelen
    ik hoop dat dit ook weer weg gaat. want ik had dit eerst niet.
    zou het door de hormonen komen?:(:(

2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik ben nog maar 6 weekjes zwanger en ik kon altijd super goed tegen de warmte, maar sinds ik zwanger ben is t een drama! Whaha.. Maar gelukkig achter t glas ook lekker genieten van t zonnetje! :cool:

3. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    Jij bent dus ook benauwd?

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik ook...zal ook wel aan het weer liggen...ben ook buiten adem na trappen lopen...niet meer normaal..

5. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ik ken verschillende benauwdheid varianten deze zwangerschap.

In het eerste trimester een gejaagd gevoel wat kwam doordat je hart sneller gaat kloppen en je meer bloed hebt. Het was toen koud, maar als de kachel aan was ergens had ik het gevoel te ontploffen ofzo.
    In het tweede trimester kreeg ik hyperventilatie, een benauwd, dichtgeknepen keel gevoel en dit werd getriggerd door de hormonen, want toen werd ik ook angstig en beetje depri.
    Vanaf 24 weken, met climax 36 weken, kreeg ik vaak geen lucht omdat de baby hoog ligt en ik klein ben. Mét name na het eten heb ik het vaak benauwd.

Dus ja...voor mij gaan benauwdheid en zwangerschap hand in hand ;)

6. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hey meid, ik heb een airco gekocht omdat ik.soms echt geen lucht kreeg.. Ging laatst in de bus bijna van mijn stokkie ik heb wel astma wee tniet of.je dat hebt? Ik was zo blij toen.het regende kreeg eindelijk weer lucht .. Het komt wel door de hormonen maar fijn is het ver van hoop dat het langzaam bete rmag gaan voor jou..Bij mijn eerste had ik dit ook niet en was hoogzwanger en het was snik heet toen.. Denk dat iedere zwangerschap toch echt anders is

7. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

26 mei 2014
    123
    0
    16
    een airco is idd een goed plan!!

8. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ben ik blij als het koud is en het regent. Godzijdank ben ik hoogzwanger in de winter want anders zou ik constant hyperventileren. Ben dan ook bang dat de baby niet genoeg lucht krijgt. Hier ook 12 weken en 2 dagen zwanger.

9. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    ooo meid dat hoort er allemaal bij :) hier ook hoor al vanaf week 10 of zo begon het toe te nemen , heerlijk he alle ramen open zetten doe ik hier ook zoveel mogelijk frisse lucht is ook goed om je hoofd lekker clear te houden voor als je niet zo lekker bent , ik heb een waaier gekocht voor de hete dagen kan ik lekker als ik buiten ben waaieren , maak het je zelf ook niet te moeilijk ga niet constant die trap op en af en doe tussen je huishoud werk even kleine pauzes aannemen. en op je werk even soms luchten buiten ,als er mensen zijn die rook pauzes houden mag jij wel even een frisse hap lucht pauze houden :) ik slaap altijd met raam wijd open of het nu warm is of koud en regent , helpt echt en flesje water koud zetten in de koelkast

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Verschrikkelijk gevoel is dat he, ik heb het oook.
    En als klap. Op de vuurpijl dus eerder gisteren ook nog verkouden geworden, keelpijn en naar hoestje.
    Lang leve de paracetamol smelttabletten en dropjes, en honing.
    Kamillosan ook geprobeerd maar daar was mijn maag het niet mee eens :D

Deel Deze Pagina