Hallo, Wij willen graag proberen zwanger te worden. Maar gaan volgend jaar augustus 2 weken met de auto naar Kroatië. Nu is mijn vraag of mensen ervaring hebben met t zwanger op vakantie gaan. De reis zal zo`n 16 uur zijn en we overnachten in een tent op een luchtbed en de temperaturen zijn daar ook erg warm. Ik weet wel dat je een zwangerschap niet moet en kan plannen maar ik ben erg aan t twijfelen of ik er wel verstandig aan doe om nu te stoppen. Want voor t zelfde geld zit ik hoogzwanger in die auto te koekeloeren of als ik snel zwanger ben gaat er zo`n klein hummeltje mee. Wie kan mij van t twijfelen afhelpen want we willen wel er graag!! grtjs Trotsemama
Hoiiii. Ben ook verschillende keren op vakantie geweest in Kroatië en de zomers zijn daar idd warm. Als je nu zwanger zou raken dan ben je net voor de vakantie bevallen. Maarals het bv 2 maanden later is dan ga je toch wel ern lange autoreis maken redelijk ver in je zwangerschap. Ik zou dat zelf niet doen. Groetjes.
Dat is dus mijn twijfel punt. De kans is aanwezig dat t ff duurt voor ik zwanger raak maar voor t zelfde geld is t in de eerste ronde raak. Je weet t niet. Ik ga er nog ff over na denken. Bedankt voor je reactie
niemand kan die keuze voor jou maken.. Voor mij zou de afweging zijn.. wat is belangrijker.. die vakantie of een zwangerschap.. Je kunt de vakantie nml nog verplaatsen.. Kroatië is er nog wel even Maar dat redeneer ik natuurlijk vanuit mijn eigen situatie.. Ik zou een gat in de lucht springen als ik mijn vakantie moest cancellen omdat ik of te zwanger ben of net bevallen dus niet helemaal eerlijk naar jou situatie toe.. Overigens zijn wij een aantal jaren naar Kroatië geweest.. Heerlijk wat is dat genieten!!! Dit jaar wel bijzonder warm.. bijna 40 graden.. Maar man o man.. Wat ben ik daar graag
Ja heerlijk land. konden helaas dit jaar niet wegens omstandigheden en mn vriend is internationaal chauffeur dus die heeft die 2 weken echt wel ff nodig. Als t aan mij ligt hoef ik niet op vakantie. maar staat al gereserveerd. Maar bedankt voor je reactie
@Trotsemama.... Zwanger en op vakantie gaan; ik doe dat NOOIT meer! Ik dacht ook ach we zijn nu een paar maanden bezig en ik zal nu ook wel niet zwanger worden. Daarbij dacht ik ook dat je de eerste weken nog wel flierefluitend rond zou lopen....NIET DUS! Misselijk, moe, hoofdpijn enz.... en vele bloedingen. Geen ernstige bloedingen, maar ze maakte mij wel angstig. In Nederland was ik al lang naar de arts gegaan, maar dat wilde ik daar niet. Eenmaal thuis bleek het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap... en heb ik véél "geluk"gehad dat ik het tot thuis heb volgehouden! Normaal gesproken gaan wij eind januari de zon op zoeken ergens op de wereld, maar nu durf ik niet... Ik ga niet verder dan België of Duitsland! Kun je niet een annuleringsverzekering nemen en op dat moment beslissen? Kroatie is overigens wel een te gek land! Heb het letterlijk van onder tot boven gezien!
Gewoon plannen. Als je iets niet moet doen met mogelijke zwangerschappen is " Stel dat, en wie weet dit".. zwangerschappen zijn niet te plannen, bestemmingen wel te wijzigen. Mocht je zwanger worden heb je nog genoeg tijd om te kijken hoe het gaat en om je bestemming aan te passen of andere elementen van je reis. Het verhaal van Zwangnie is heel vervelend maar ook uitzonderlijk.
Oef, ik vond een lang weekend Terschelling hoogzwanger al pittig. Maar Kroatië is geen derde wereld land, je kunt er prima bevallen, je hoeft de rit niet in 16 uur te doen maar kunt ook 2x8 pakken en misschien kun je van te voren de camping om een schaduwplek vragen mocht het raak zijn.
Ik ben wat dat betreft een pieperd. Heb een tijdje als verpleegkundige op de kraamafdeling gewerkt en het kwam echt regelmatig voor dat mensen (die hier op vakantie waren) op controle kwamen ivm premature weeën of zelfs gingen bevallen! Na 25-30 wk zie je mij niet meer ver weg gaan, maar dat komt omdat ik een gekleurd beeld heb haha.
Je hebt al geboekt en gaat met de tent. Als je met de tent gaat is de vakantie over het algemeen goedkoper dan dat je een hotel hebt geboekt. Als je dus zwanger wordt en je ziet het niet zitten ga je niet. Jammer van die paar honderd euro maar dat is dan een keus die je maakt. Ik ben vanaf 6 weken zwanger echt heel ziek dus zou er niet aan moeten denken. En bevallen in Kroatië pfff dat wil je niet, ik ben er vaak geweest en de ziekenhuizen zijn eeeechtttt niet zoals hier!
Jeetje, ja dat kan natuurlijk ook nog ja. Gelukkig is alles goed gegaan. Hebben wel een annulerings-verzekering. Zal t nog eens goed overdenken
Gelukkig hebben we een schaduw plek en op de camping is ook een hoop schaduw op te zoeken. Maar dan nog is t heet daar hihi
ik ga t zeker allemaal goed overdenken. Zijn allemaal reacties om over na te denken. mijn vorige zwangerschap van mijn dochter van 6 was een eitje. Als ik die over mag doen teken ik ervoor en ga ik ook zonder twijfelen naar Kroatie. Ga van t weekend nog maar eens goed babbelen met vriendlief en een "keuze" maken.
Voor mij is het echt het een of het ander. Je kunt nu gaan afwachten hoe snel je zwanger wordt en aankijken tegen die tijd hoe je je voelt. Overigens als je met de tent gaat, lijkt het me niet handig om met een dikke buik over het gras te schuren om in je tent te komen Ik zou het zelf niet doen. Bij ons gaat de zwangerschap nou voor en wij boeken pas als ik weet dat ik me goed voel en het aankan. Anders is het zonde. Voor het zelfde geldt ben ik nog niet zwanger en kunnen we wel lekker gaan. Mocht het nou zijn dat je toch al bevallen bent en niet met zo'n kleintje zo'n lange reis willen maken wat ik overigens ook niet zou doen, dan is er toch niets leuker dan gezellig met z'n drietjes thuis blijven en genieten van jullie mooie wonder. Ik denk dat een vakantie daar niet tegenop weegt!
Hoef gelukkig niet over t gras te kruipen met me dikke buik. Wij hebben een hele grote tunnel tent waar we gewoon recht overeind kunnen lopen. Genieten doen we zeker maar dan met z`n 5e hihi
nee wij hebben een grote tent dus dat scheelt weel, alleen dat lucht bed is zo laag haha. Maar miss is het al te laat. Morgen bloedprikken want m`n humeur is niet te harden, maagzuur, borsten doen zeer, duizelig dus ben benieuwd