Urine waarden. Bloed, eiwit en glucose. Wat betekend dit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Poppy1987, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Hallo!

    Ik ben 28 weken zwanger van ons tweede kindje. En heb bij de eerste pre-eclampsie gehad.
    Nu heb ik al een aantal dagen, niet frequent maar toch behoorlijk aanwezig en irritant, harde buiken. Ook in rust en snachts.
    Advies verloskundige even de urine laten checken.
    Morgen een afspraak om 11 uur bij de verloskundige maar..... Nu kreeg ik dit formulier mee van de assistent en was er druk overleg met de huisarts.

    Weet iemand hoe erg dit is of stelt het niets voor?

    Er zit glucose, bloed en eiwit in mijn middagurine en het wordt op kweek gezet.

    Alvast bedankt!
    _20200114_170732.JPG
     
  2. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Niemand? :$
     
  3. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Bloed en glucose geen idee.

    Ik kan wel terug zien dat mijn eiwit van 0,13 naar 0,58 gegaan was in 1 dag. Toen ze de 0,13 gemeten hadden op controle was dat genoeg om mij te laten blijven. Dag erna over 24u was dat naar 0,58 gestegen. En de dag daarna op verzoek en in overleg ingeleid. Maar toen was ik wel 38+2. (Moet ik wel er bij zeggen dat mijn bloeddruk veel te hoog was).

    Wanneer ontwikkelde de PE zich dan bij je eerste als ik vragen mag?

    Ik kan je in iedergeval geen gericht antwoord geven maar hier in het ziekenhuis blijf je voor eiwitten en dan doen ze een 24 uurs check van urine.
     
  4. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Ahh bah van 0,13 naar 0,58 is ook wel rap gestegen zeg!

    De PE ontwikkelde zich bij mijn eerste met 35 weken, met 36 opgenomen en ben met 37 bevallen. Toen was de bloeddruk 140/80 en 4 plussen eiwit en bloedwaarden gingen achteruit.

    Bloeddruk was rond de kerst 110/70 en toen was de urine ook helemaal schoon. Ik begon met een lage bloeddruk rond de 90/60. Dus loopt wel iets op.

    Ik heb echt geen idee wat ik moet verwachten morgen.
     
  5. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ja ging super snel toen , ook wat je zegt icm bloeddruk. Voelde me ook echt bluuurgh om het maar even zacht uit te drukken :roflmao:.

    Ik heb ook geen idee wat je kan verwachten , bij mij deed de assistent met zo’n dipstick de urine nakijken , bij eiwitten aantreffen ging er urine naar het lab en aan de hand van die uitslagen , bloeddruk en eventuele andere klachten werd er besloten.

    Ik hoop voor je dat het meevalt trouwens , zou balen zijn als je het nu met 28 weken al ontwikkeld tegen over 35 van de eerste.

    Alvast veel succes , mocht je je verhaal willen delen als je terug bent , ik ben heel erg benieuwd hoe het voor je afloopt.
     
    Poppy1987 vindt dit leuk.
  6. Poppy1987

    Poppy1987 Actief lid

    5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    Nou niet zoveel aan de hand eigenlijk.
    Bloeddruk 124/72. En een plusje eiwit maar ook niet zorgwekkend. De glucose maakt niet uit en het bloed zou een blaasontsteking kunnen zijn.

    Verder geen verweking of ontsluiting van de baarmoeder dus de harde buiken zijn in dat opzich niet erg. Als ik het weer zo erg heb als gisteravond, toen dacht ik echt aan weeën dan moet ik direct het spoednummer bellen.

    En meer rust pakken. Echt de middagslaap doen en lekker met dekentje, kopje thee en warme kruik op de bank liggen.

    Verder is het even de kweek van urine afwachten om te kijken wat daar uit komt.
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  7. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Wat fijn dat er niet zoveel aan de hand is! En goed dat ze toch even gekeken hebben naar alles ben je in ieder geval gerustgesteld! En een prettige gedachte dat je meteen het spoed nummer kan bellen :thumup:!!

    Je rust pakken met een lekker kopje thee en dekentje is ook geen straf verder :)

    Hopelijk is je kweek verder ook in orde!
     
    Poppy1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina