Later begonnen met foliumzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jolina, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolina

Jolina Niet meer actief

2 weekjes terug ben ik begonnen met slikken want we hadden onveilige sex gehad en het potje van mijn zoon toendertijd stond nog in mijn medicijnenkastje;)
    Ja echt waar:D in de zin van, het zijn vitamines en ik geef bv dus ik slik ze gewoon op. Vergat ze altijd en nu was het wel fijn om ze te hebben.

Nu ben ik dus waarschijnlijk zwanger en baal toch dat ik zo laat pas ben begonnen. Normaal begin je toch eerder zodat alles op peil is zeg maar...

Zou het heel erg zijn als je niet minstens 4 weken voor een zwschap begint?

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ze raden inderdaad aan om enkele maanden vooraf te beginnen met slikken van foliumzuur.

Maar hey ... hoeveel dames zijn onverwachts zwanger, ongepland zelfs? Die nemen ook geen foliumzuur vooraf, dus zal het wel niet zo erg zijn;) Vroeger moesten de vrouwen dat zelfs niet slikken. Denk dus niet dat je er erg mee moet inzitten. Als je er nu gewoon blijft slikken zal het wel in orde zijn;)

Anders eens langsgaan bij de apotheek ofzo en info vragen als je toch niet zeker bent.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Tja, wat is erg? Ik ga er van uit dat je redelijk gezond leeft (omdat je nog bv geeft) en dus geen ernstige tekorten had.

Als je het vooraf had geweten had je het vast anders gedaan, maar nu kun je er toch niets aan doen. Ik denk dat als je nu trouw slikt er niet zoveel aan de hand is. Helaas ken ik ook nog steeds vrouwen die niet eens van het bestaan van foliumzuur afweten ;)

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja ik slik ze nu natuurlijk netjes ;) al 2 weken. Maar ja normaal begin ik al gelijk na het stoppen met de pil.

Ik kan er natuurlijk niks meer aan veranderen nu...

5. Ik heb nooit foliumzuur geslikt en heb het bij de verloskundige gevraagd en die gaf aan dat het niet erg was. Ze kwam met een verhaal over dat het effect eigenlijk alleen is getest bij vrouwen die een grotere kans hadden op een kindje met een open ruggetje, maar dat het niet voor iedereen geldt.

(Weet niet meer precies hoe het zat, misschien kan je er meer over vinden op Google)

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oké :) dat stelt me al iets meer gerust...

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij mijn 1e kwam ik er met 6 weken achter zwanger te zijn. Heb die hele zwangerschap geen foliumzuur kunnen slikken omdat ik alles weer uitspuugde. Kreeg het echt niet weg. Bij de 2e wel begonnen ermee, maar was meteen zwanger en weer misselijk dus heb het ook toen een paar maanden niet kunnen slikken. Volgens de vk jammer, maar wat niet ging ging niet.

Nu gewoon trouw gaan nemen en dan is er niet zoveel aan de hand hoor. Het is beter om het wel te doen en het verkleint de kansen op, maar als je het niet of minder genomen hebt is het echt niet meteen verkeerd.

Gefeliciteerd trouwens!

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dank je abri ;)

Voelt zo als falen nu, alsof ik niet goed zorg voor mijn kind zeg maar...

Maar zal vast wel goedkomen, thx voor de reacties meiden!

9. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Bij beide zwangerschappen begonnen toen ik zwanger bleek te zijn , heb 3 gezonde kinderen ;)

10. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    ben pas later begonnen met het slikken hoor, wist niet eerder dat ik zwanger was en 't ook nog niet in de planning.
    Niet dat we er nu niet happy mee zijn <3 want dat zijn we wel. Maar niet op de planning

11. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik kwam op vakantie erachter en had ze al wel in huis gehaald maar vegeten mee te nemen en ja hoor dag 2 vakantie positieve test alleen duurde de vakantie nog 4 weken em hadden ze hett nergens bij de apotheek. Keken me rasraan van war bedoel je ben pas met week 8 begonnen

12. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Bij mijn eerste ook pas na een week of 7 begonnen met slikken, toen ik erachter kwam zwanger te zijn. Beter laat dan helemaal niet beginnen en je niet schuldig voelen hoor. Tis niet gezegd dat je niet goed voor je kind bent als je geen foliumzuur hebt geslikt.

13. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik ben ook pas gaan slikken toen ik al een positieve test in handen had... heb er ook tijdelijk 'spijt' van gehad, maar helaas kon ik er toch al niets meer aan veranderen, dus ik heb het laten gaan!

14. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ben ook later begonnen met slikken. Ik had mezelf nog niet verdiept in zwanger worden. Terug van vakantie ben ik foliumzuur gaan slikken en twee weken later bleek ik zwanger te zijn. Ben nu braaf aan het slikken :)
    Je zult ook echt niet de enige zijn!

Deel Deze Pagina