Hallo, afgelopen woensdag heb ik de nekplooi meting gehad. De kleine was alleen erg dwars. Lag lekker te slapen met zijn rug naar mijn buik toe. En omdat het dan niet mogelijk is om de nekplooi te meten alles uit de kast gehaald om een beter beeld te krijgen. Hoesten, niezen, schudden.... niets hielp (soms heel even wel reactie, maar omdraaien ho maar...). Terug naar de wachtkamer en water drinken. Poging 2: wederom niet echt een succes. Weer alle trucjes, maar ook werd het "echo-en" steed onprettiger. Ze ging aardig te keer met het apparaat om de kleine daar te krijgen waar ze 'm hebben wilde. Het wilde nog niet lukken, dus weer terug naar de wcahtkamer. Poging 3: ik stond inmiddels aardig op klappen van al dat water, maar toch weer met het apparaat aan de gang. Niet echt zachtzinnig zeg maar. Op dat moment was het wel vervelend, maar echt pijnlijk was het niet. Na veel gedoe eindelijk een mooi plaatje (en ook een mooie uitslag, 1:2700). Nu zijn we inmiddels 3,5 dagen verder, en ik heb nog steeds het idee dat het rondom de baarmoeder "beurs" is. Bij vlagen ook pijn in mijn buik, maar wel ook echt op de plek waar zij heeft zitten duwen (en bij vlagen best hard, om een reactie van de kleine te krijgen die er niet echt van onder de indruk was....). Het voelt bij vlagen als een soort menstuatie-kramp, maar ook alsof er "binnen" een blauwe plek zit of zo. Vind het wel een beetje eng, na 3,5 dag... Moet ik me zorgen maken, of kan dit er heel goed bijhoren? Ik hoop van jullie te horen... Knuffels van Knuffel!
Hallo, Dit kan inderdaad veroorzaakt worden door de combinatietest, dit kan geen kwaad voor de zwangerschap. Lekker warm bad/douche/kruik kan verlichting geven. Groetjes Ineke