Voor Cleo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alberta24, 22 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alberta24

    Alberta24 Lid

    15 aug 2005
    51
    0
    0
    Hé Cleo,

    Hier ben ik dan weer!
    Alles goed met mij hoor.

    Hoe gaat het met jou?? Heb je het al aan mensen verteld dat je zwanger bent???
    En hoe was het bij de huisarts??

    Liefs Alberta
     
  2. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    He Alberta,

    Alles goed met mij. Ik ben alleen een beetje moe, op het werk is dat wel lastig! Vooral omdat mijn geduld wat minder is. Jij bent ook erg moe, he? Je hebt geen last van misselijkheid. Ik gelukkig niet!

    Het bezoek bij de huisarts was niet veel bijzonders. Hij heeft mij doorverwezen naar de verloskundigen en mij verteld over rauwe melk en eieren.

    Volgende week heb ik al de eerste afspraak bij de verloskundigen voor een intake-gesprek en bloedprikken. We maken dan meteen een afspraak om met 10 weken een echo te maken. Dat lijkt mij vooral heel spannend. Heb jij al een afspraak gemaakt met een verloskundige? Wanneer heb jij je eerste bezoek?

    Ik heb het nog niemand verteld. Met de kerst gaan we het vertellen aan de (schoon)ouders? Jij gaat het ook vertellen met kerst aan je schoonouders toch? Ik ben wel erg benieuwd naar hun reactie.

    Liefs,
    Cleo
     
  3. Alberta24

    Alberta24 Lid

    15 aug 2005
    51
    0
    0
    Hoi Cleo,

    Zag net dat ik mijn echte naam per ongeluk onder het berichtje had gezet :oops: ha ha, nu maar hopen dat er geen bekende op deze site zitten :( ik ga toch maar weer over op onze "schuilnamen" Hopenlijk vind je dat niet erg...

    Dus jij hebt al een afspraak bij de verloskundige?? Ik nog niet. Ga denk ik dinsdag maar eens bellen.
    Ik wil ook graag zo vroeg mogelijk een echo. Want weet je; bij mij slaat steeds vaker de twijfel toe.... "Ben ik wel echt zwanger??" maar ja, de testen wijzen het uit, de ongi blijft uit dus het moet wel!!
    Maar een echo geeft toch weer even het extra bewijs.

    Gisteravond zijn we al naar mijn schoonouders geweest! Ten eerste kon ik die spanning niet meer aan en ten tweede wilde mijn vriend ook wel heel erg graag dat zijn ouders het zouden weten. Voor hun is het de 2e kleinkind. Ze waren echt heel blij! Zal ook voor hun wel moeilijk worden om nog even de mond te houden ;)

    Met de vermoeidheid valt het nu wel mee volgens mij. Ik ga vroeg naar bed, ga werken en voor de rest doe ik niet zo veel.
    Durf ook niet echt wat te ondernemen met vrienden, omdat ik zo bang ben dat ik mijn mond voorbij praat.... Nog een weekje en dan weten zij het gelukkig ook!! Heb er ontzettend veel moeite mee om niks te vertellen.
    Hoe gaat dat bij jou??

    Liefs,
    Alberta
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Heb je echte naam voor je veranderd in je "schuilnaam" ;)
     
  5. Alberta24

    Alberta24 Lid

    15 aug 2005
    51
    0
    0
    Bedankt!
    Voel ik met toch wat veiliger ;)
     
  6. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Lieve Alberta,

    Ik hoop dat het bij jou allemaal beter verloopt dan bij mij. Afgelopen vrijdag kreeg ik menstruatie-achtige pijn in mijn buik. Het voelde niet goed. Het ging gepaard met roze afscheiding. Ik heb de verloskundige gebeld. Ze stelde me toen gerust. Er kon een adertje gesprongen zijn.
    Op zaterdag was de afscheiding erger geworden en ik had er ook wat helder bloedverlies bij. Weer de verloskundige gebeld, want mijn man was erg ongerust (ik ook). Zij vond het niet positief klinken. De hele zaterdag bruine afscheiding gehouden. Ik ben er niet gerust op. Zondag was het al bijna weg. Ik verwacht er niet veel meer van. Eerlijk gezegd ben ik al bezig om afscheid te nemen van mijn zwangerschap. Aangezien ik overal lees dat een miskraam gepaard gaat met veel bloedverlies "zit ik daar op te wachten". Morgen heb ik een afspraak met de verloskundige, dan weet ik waarschijnlijk meer. Al kunnen ze met zo'n korte zwangerschap vast niet veel zien.
    Ik ben blij dat het jou tot nu toe een stuk beter gaat! Voor mij was dit niet de leukste kerst!

    Veel liefs,
    Cleo

    PS ik ga ook weer verder op mijn schuilnaam. Omdat jij zo openhartig jouw naam er onder zette heb ik dat ook gedaan :)
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi Cleo,

    Mijn zus had toen ze 6 weken zwanger was ook wat jij hebt.. Bloed en bruin verlies.. mijn neefje is nu een gezonde knul van 18 maanden. Het hoeft dus niks te betekenen.

    Succes! Hoop dat het niks ergs is!
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Dat is inderdaad geen leuke kerst geweest, Cleo. Gelukkig mag je morgen al naar de VK. Veel succes/sterkte en houd je ons op de hoogte?
    Ik duim ondertussen dat alles goed is!!

    Pim
     
  9. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Vandaag ben ik bij de vk geweest, zij vond het niet heel erg alarmerend. Ze kan onze onzekerheid goed voorstellen, en kon de zorgen ook niet wegnemen. Voor de zekerheid wordt er volgende week een echo gemaakt. Ik heb niet heel erge krampen gehad en ook geen erge bloedingen. Dus dat is een goed teken.

    Mijn moeder vertelde dat zij precies hetzelfde heeft gehad toen ze van mij zwanger was. Het is dus afwachten! Lief dat jullie zo meeleven!

    liefs,
    Cleo
     
  10. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoop dat het gauw volgende week wordt en dat je dan wat meer zekerheid hebt, vindt het ook allemaal spannend. Ook met kerst aan ouders verteld en die begonnen spontaan te huilen, nou ja mijn schoonouders dan. 19 januari naar de verloskundige voor een gesprek en bloedprikken, dan ben ik 8 weken, het zal mij allemaal benieuwen.
    Mijn moeder had ook bloedverlies tijdens haar zwangerschap en ik ben er ook goed uitgekomen, zal voor je duimen...
     
  11. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    O wat een lange week zal dit voor je worden. Hoop dat je veel afleiding hebt. Volgende week heb je in ieder geval uitsluitsel. Ik duim voor je dat alles goed is.

    Pim
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Bah, wat naar. Wanneer mag je volgende week voor een echo? Veel sterkte, liefs Jenny
     
  13. Niet meer actief

    he bah jammer dat je niet eerder voor een echo mocht gaan.
    succes mdeze week met afwachten.
     
  14. Cleo

    Cleo Actief lid

    1 nov 2005
    471
    0
    0
    Volgende week donderdag mag ik voor een echo. Veel eerder had geen zin volgens de verloskundige. Het is nu gelukkig helemaal rustig. Ik heb er zelf weer vertrouwen in, al durf ik er nog niet voor 100% in te geloven. Ik ben toch nog wel bang voor een teleurstelling.

    Het is ook zo tegenstrijdig: in de boeken over zwangerschap staat dat bloedverlies absoluut een slecht teken is, maar vervolgens blijken toch heel veel vrouwen het gehad te hebben.

    Cleo
     

Deel Deze Pagina