hallo even een vraagje.. Damian heeft sinds vanmorgen een beetje rood omrande ogen en groene prut(lijkt op snot sorry voor de ditails) in zijn oogjes.. hoe kan je het het beste schoonmaken? en wat is het? bedankt
2 x per dag met een nat washandje, en da van buiten naar binnen wrijven dat heb ik moeten doen destijds
Het kan komen door de wind of door een verkoudheid. Kan geen kwaad. Wel ff in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Schoonmaken met een watje met gekookt water (afgekoeld natuurlijk) En dan van buiten naar binnen vegen.
mocht je bv geven dan kan je ook naast het schoonmaken met afgekoeld gekookt water een druppeltje mm in de oogjes doen...
Wij hebben ook heel veel prut oogjes gehad hiero. Wat heel goed helpt is een wattenbolletje met wat spa blauw. Veeg van buiten naar binnen en gebruik elke keer dat je veegt een nieuw watje. Dit laatste is erg belangrijk omdat je anders het vuil weer terug in het oogje veegt. Soms hadden we wel 10 watjes nodig om alles weg te krijgen. Als het erg vast zit is een beetje weken met warm water (bijv. in bad) de oplosssing, je veegt het dan zo met een washandje weg - ook van buiten naar binnen!- Blijf het oogje vaak schoonmaken en je zult zien dat het overgaat, zo niet dan moet je even langs de huisarts... Veel suc6 ermee Groetjes Six
daisy heeft dit ook en ze heeft het al vanaf de dag dat ze thuis was uit het ziekenhuis, dus dag 2. dus ze heeft het al 8 weken nu...
Als het te lang duurt even een zalfje/ooggel vragen aan huisarts dan is het zo over Kian kreeg na 8 weken een ooggel.
Mark heeft na huilen ook prut in zijn oogjes (verstopte traanbuisjes). Ik vraag me af wanneer dit overgaat.
hoi meiden. nou het prut in de oogjes was een voorbode voor een flinke verkoudheid.. Damian zijn oogjes zijn nu weer redelijk schoon maar hij is nog wel erg verkouden.. gr
Bij ons in België mag je niet met watjes en dergelijke aan de oogjes beginnen frutselen in verband met irritaties... Toen mijn zoontje "prut" in zijn oogjes had moest ik een tissue/papierenzakdoek of een compress gebruiken met fysiologisch water op en dan van buiten naar binnen wrijven. Na enkele dagen was t weg... De oogjes steeds zuiveren as er "prut" in zat! Groetjes
Dat is hier dan toch bijna hetzelfde : Ik moest gekookt water of spa blauw gebruiken. Een wattenbolletje werkt makkelijk omdat je het na gebruik meteen kan weggooien, maar een gaascompresje kan natuurlijk ook. Het heeft echt prima geholpen!