Dames, De titel zegt het al. Het matras is al droog maar de geur blijft hangen help! Het is een 1 persoons. Wie heeft er een goede tip? Liefs Paula
Mijn wederhelft heeft de matras van de oudste zoon al meermaals schoongemaakt met azijn en water en afwaszeep en water, buiten met de hogedrukreiniger. De matras moet dan wel een 2-tal dagen buiten drogen en daarna nog een dikke week binnen (dus niet direct weer gebruiken). Elke keer gelukt met dit recept hier dus.
Je kunt de plek weer nat maken en er dan veel.soda op strooien. Dat een tijd laten zitten en dan opzuigen met de stofzuiger. Of een heel sterk wasmiddel sopje maken en het daarmee insprayen... of met azijn... Of misschien een stoomreiniger gebruiken.
Wat is het voor matras? Ik kan de buitenste hoes er afhalen en in de wasmachine wassen. Het matras zelf maak ik in de tuin met een tuinslang en wat wasmiddel de plek schoon. Nu hebben wij een 2e matras die dan tijdelijk in haar beneden bed komt te liggen. Want drogen duurt ff.
Robijn heeft textielspray, de meest vieze luchtjes verdwijnen hiermee. Zelf geprobeerd met succes: kots lucht uit de auto, rooklucht uit de auto.
Dank dames! Nee de hoes kan er niet af helaas. En er lag geen pasmatje op. Is nog nooit gebeurt dit. Heb geen ander matras wat ik even kan wisselen helaas. Ga het maar met een sopje proberen en er soda op strooien. Helpt dit niet dan ga ik achter die spray van robijn aan,
HG nare luchtjes spray. Al een keer een ondergepiest matras en een ondergekotste bank stankvrij mee gekregen