urinekweek tijdens zwangerschap eigen risico?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lomi, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Zoals hierboven al staat zou ik graag willen weten van degenen die urine op kweek hebben laten zetten tijdens de zwangerschap of dit ook van hun eigen risico werd afgehaald en hoe hoog dit bedrag was.

Bij mij is het nu van mijn eigen risico afgehaald en dat is prima, maar ik wil het wel even checken voor de zekerheid. Misschien dat het i.v.m. de zwangerschap toch wel vergoed zou moeten worden.

Bedankt alvast!

2. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Het moet wel vergoed worden maar gaat wel van het eigen risico af. Ik heb er ook voor betaald. Kostte trouwens voor zover ik weet niet zo heel veel.

3. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Alle laboratoriumonderzoeken zit een eigenbijdrage/eigenrisico aanvast... Vandaag ook een dikke rekening gekregen van de mmm voor alle laboratoriumonderzoeken van vorig jaar en dat waren er nog al wat

4. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Als ik alles bij elkaar optel kom ik toch op een bedrag van 60 euro.
    Vind ik toch best veel voor een kweekje.

Maar niets aan te doen, als het bij iedereen eerst van het eigen risico is afgehouden dan klopt het wel in ieder geval.

Bedankt!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Vind het zelf maar belachelijk. Ik moet bij de gynaecoloog onder controle en die wil allerlei onderzoeken. Waar je van alles en nog wat qua onderzoeken bloed,urine etc krijgt die zwangerschapsgerelateerd zijn. En vervolgens moet je er voor betalen via je eigen risico. Is niet dat ik er om gevraagd heb maar goed.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb geen idee eigenlijk. Zijn bij mij deze zw wel een stuk of 10 kweken gedaan maar heb geen rekening ontvangen nog.
    Dit is wel allemaal via de gyn gegaan geen idee of dat nog uitmaakt. Bloedonderzoek via hem heb ik ook nooit een rekening van gehad.

7. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    437
    63
    Onderzoek in een lab, ivm zwangerschap of niet, worden altijd belast met het eigen risico.
    Enigste dat vrijgesteld is ivm zwangerschap zijn kosten van de verloskundige of gynaecoloog bij begeleiding zwangerschap en bijbehorende echo's. Rest van onderzoeken, dus ook bv de NIPT, vallen onder het eigen risico.
    Rekening kan tot max 3 jaar duren(wettelijke termijn) maar meestal binnen 3-18 maanden..

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dan krijg ik m nog gok ik ;)

Deel Deze Pagina