Mijn kind van 6 maanden wil niet eten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MariamZ, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Wil niet eten. Echt alles geprobeerd. Fruit, groente en brood. Liga niks gaat erin. Doet niet eens zijn mond open als de lepel richting zijn mond gaat. Wat moet ik doen? Flesjes gaan wel goed.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Relax. Op zes maand is dat niet uitzonderlijk. Geen druk leggen, gewoon rustig aanbieden terwijl je zelf eet, en verder beseffen dat melk tot een jaar de hoofdvoeding waarop ze groeien.

Lieke1989 en Fuddey vinden dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je zelf zit te eten gewoon eens een hapje aanbieden of bv een stukje peer neerleggen, komt vanzelf wel :)

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hier wacht ik tot 6 mndn met bijvoeding maar mijn dochtertje krijgt uiteraard vitamine D en dat geef ik met een lepeltje en ik laat haar daarna vrolijk even met die lepel spelen zodat dat geen vreemd ding voor haar is als ze er straks echt wat mee moet. Misschien kun je daar ook mee beginnen? Dat hij gewoon de lepel verkent zonder eten.

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dan is je kindje er nog niet aan toe.
    Laat het even rusten en probeer het over een week of 2 nog eens.
    Niks forceren.

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hij snapt er waarschijnlijk gewoon helemaal niks van, hij denkt wat moet dat met dat ding bij mijn mond, en hij houdt zijn kaken stijf op elkaar.
    Hij moet nog ontdekken dat het wel degelijk de moeite waard is, en dat gebeurt echt, ook al ben je nu bang van niet. Als hij straks naar school gaat zal hij echt hebben geleerd om boterhammen te eten.
    Wat je kan proberen is om iets voor hem neer te leggen als je zelf eet. Of, als je inmiddels te gespannen bent, kun je een fruitprakje met lepel voor hem leggen en dan intussen even een wasje gaan vouwen of zo. Je bent in de buurt maar je zit er niet bovenop. Het zal een vreselijke bende worden, maar als hij ermee gaat knieteren krijgt hij er vroeg of laat iets van binnen . En dan valt het kwartje wel.

MariamZ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina