26 januari (6.3 weken) echo voor bepaling plaats baby'tje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door claire1978, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 claire1978, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
    Hoi meiden!!!

Ik ben nog maar net zwanger(morgen eigenlijk pas NOD).
    Blij zijn we heel erg, alleen ook best onzeker!!! Ik in ieder geval.
    In december 2009 heb ik mijn eileiders laten herstellen van een sterilisatie (clips). De ingreep is goed verlopen en het herstel ook.
    De gynaecoloog heeft mij er wel op gewezen dat wanneer we zwanger blijken te zijn, er met 6 of 7 weken een echo gemaakt moet worden, omdat de eicel ook in de eileider bevrucht geraakt kon worden, door littekenweefsel. Heb gevraagd wat de kans daarop was, maar de kans blijkt wel te verwaarlozen.
    Alleen door allerlei forum's heb ik nu het idee dat het bijna alleen nog maar fout kan zitten... Manlief heeft er wel vertrouwen in en ik ben er zelf onrustig over. Nog 2,5 week wachten en dan weten we meer.
    Hou mezelf voor er wel gewoon van te genieten hoor, maar hou ook in mn achterhoofd dat het misschien buiten mn baarmoeder aan het ontwikkelen is.

Herkent iemand dit???
    Ervaring mee???

Ik lees het graag!

Dikke knuf,
    Claire

2. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik neem aan dat je bedoeld 26 Februari (ipv januari).

Die vroege echo is meer uit voorzorg hoor. Die krijg je namelijk met IVF ook zo vroeg om te kijken of het bevruchtje eitje (tijdens terugplaatsen) niet in de eileider is geschoten en genesteld.
    De kans op een innesteling in de eileider is in zo'n geval wellicht iets groter dan bij een normale zw-schap, maar idd nog steeds te verwaarlozen!

Probeer niet alleen de foute verhalen te lezen, hoe moeilijk af en toe ook is, maar concentreer je juist op het mooie groeiende wezentje in je buik.

succes

3. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo AstridDI,

Bedankt voor je reactie,

Heb maar even de datum veranderd:), oeps...
    Ja, je hebt ook gelijk, t is alleen best moeilijk om niet aan het risico te denken... Eerst afvragen of ik uberhaupt zwanger zou mogen worden, nu dan of alles goed zit en straks of alles goed blijft gaan...
    Ik moet me er ook bij neerleggen...
    Daarom is dit forum wel nuttig, als mensen reageren ben, ik in ierder geval, een beetje opgelucht. En heb dan mn verhaal verteld!
    Ook schrijf ik nu al elke dag een "mamadagboek" over hoe die dag is gegaan en hoe mn gevoel was. Mocht het niet goed zitten heb ik nog wel iets tastbaars.
    Moet zeggen dat ik dan wel echt het gevoel heb dat ik over mn baby'tje schrijf... voelt goed.

Groetjes Claire

Groetjes Claire.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Succes met wachten! Je kunt maar beter positief zijn, want wachten moet toch, hopelijk heb je de 26ste een mooie echo! Wel fijn dat je elke avond een stukje kunt schrijven dan gaat de tijd hopelijk wat sneller!

Deel Deze Pagina