Beste Ponnetje, Zoals alle bezoekers hier kan ik denk ik wel spreken dat we natuurlijk hopen dat iedereen hier zo snel mogelijk zwanger is en dus jij ook alleen wat sommige op een lieve manier proberen te zeggen is pas op dat je straks niet enorm veel verdriet hebt als het onverhoopt niet zo mocht blijken te zijn aangezien de urine test zegt dat je niet zwanger bent.. tuurlijk zijn er vrouwen die negatief hebben getest en met bloedtest wel positief maar het zijn wel de uitzonderingen en ik hoop van harte dat jij die uitzondering bent! Ik hoop dat je ons advies een klein beetje ter harte neemt want we zeggen het niet om iemand af te katten of je belachelijk te maken maar echt omdat we het beste met iedereen voor hebben! Ik hoop dat je ons over vier dagen het positieve nieuws mag vertellen! Liefs Nina
Beste Ponnetje Hier wil ook ik graag op reageren. We hopen natuurlijk allemaal voor je dat je zwanger bent, daarvoor zijn we hier toch? Maar ik vind het persoonlijk een beetje naief hoe je er mee omgaat. Het zou fantastisch zijn als je instinctief je zwangerschap aanvoelt en ik zeg niet dat het niet kan. Ik weet niet hoelang je bezig bent met zwanger porberen te worden, maar er zijn hier genoeg meiden die al heelwat maanden hebben moeten afwachten. Waaronder ik. De eerste maand nadat ik stopte was ik opeens 9 dagen overtijd bij een altijd regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik wist het zeker! Maar het was niet zo de tweede maand was ik er niets zo mee bezig en dacht ook niet dat ik zwanger was. Juist die maand was ik zwanger! Dit is helaas een miskraam geworden. Nu zijn we tig maanden verder en sommige maanden echt last gehad van kokhalsen zwaarder worden, veel plassen en noem alles maar op, maar toch echt niet zwanger! Dus trek je lering hier gewoon uit. Ik hoop dat je zwanger bent, maar je zal niet de eerste zijn die zeker weet dat ze zwanger is en dit toch niet zo blijkt te zijn. Daarom krijg je ook zoveel reacties op je schrijven. De inwendige test die je huisarts doet kan met 6 weken na je laatste menstruatie.(zwangerschapteken van Hegar) Hij zal met deze test ook kunnen bevestigen dat je zwanger bent. Daar zal hij geen bloedtest voor nodig hebben. Maar dat kan pas dus na 6 weken zwangerschap. Ik ben benieuwd wat de uitslag is! Hou ons op de hoogte! Gr, Blondie
Ponnetje,waarom ben je niet gewoon meteen naar de gynaecoloog gegaan voor een echo? Toen ik een positieve test had,heb ik 2 dagen daarna gebeld voor een afspraak en ik mocht meteen gaan.(Was net 4 weken zwanger dan) Ze heeft een inwendige echo gedaan en natuurlijk zag je het babytje nog niet ,maar ze zag wel dat alles er op duidde dat ik zwanger was. Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar er was een verdikking van de slijmwand of zoiets(maar ze zag dat ik zwanger was dus ) Als je ong.6 weken zwanger bent zal er toch al wat meer te zien zijn
Ponnetje, Ik had soms als ik niet zwanger was ook last van mijn borsten en mijn buik was soms ook opgezet. Hoevaak ik wel niet dacht dat ik zwanger was. Ik klampte me ook vast aan elke pijntje , en uiteindelijk bleek ik toch niet zwanger te zijn! Je kunt de baby nog helemaal niet voelen als je pas 6 weekjes zwanger bent. Misschien zijn het je darmen? Progesteron ( maak je aan na je eisprong ) verslapt je spieren een beetje. Krijg het idee dat je jezelf helemaal gek maakt.
Hallo allemaal, Ik heb jullie verhalen even gelezen, ben net weer terug thuis. Ik was niet bezig met zwanger worden. Het is een "ongelukje" en ik denk dat het door een antibioticakuur is gekomen. Ik wil wel naar een gyneacoloog, maar daar moet je een doorverwijzing voor krijgen. Ik was bij m'n vervangend huisarts en die wilde eerst een bloedtest doen. Hij heeft aan m'n baarmoeder gevoeld en hij zei dat je baarmoeder anders aanvoelt als je zwanger bent. Daarom kreeg ik die bloedtest. Ik heb 31 oktober een afspraak bij de verloskundige, daar krijg ik dan een echo. Ik weet ook dat ik een periode echt kotsmisselijk ben geweest, wat ik nog nooit heb gehad, maar ik dacht toen helemaal niet aan het idee dat ik misschien zwanger zou kunnen zijn. Dacht dat ik me gewoon niet lekker voelde ofzo, maar als ik eraan terugdenk dan denk ik o ja! Eet altijd gewoon havermout in de ochtend nou ik kreeg het echt niet weg, werd er zo misselijk van! Ik ben me ervan bewust dat als ik een negatieve uitslag krijg dat het dan hard aankomt omdat ik er zeker van dat ik zwanger ben. Maar voor mij is het denk ik minder erg omdat ik in eerste instantie nog geen kind wilde. Het komt gewoon een beetje ongelukkig uit, voor mij en m'n vriend in ieder geval. Hij moet z'n studie nog afmaken en ik wilde eerst zorgen dat ik een contract voor onbepaalde tijd kreeg, zodat ik gegarandeerd daar kan blijven werken. Dan zouden we kijken of we een huis konden gaan kopen en daarna zouden we waarschijnlijk pas aan kinderen gaan denken. Ik zag m'n vriend gister weer voor het eerst sinds een week en hij ziet ook dat m'n lichaam is veranderd. Maar goed, zoals ik al zei als ik de uitslag heb, zal ik het jullie laten weten. Als ie positief is, dan kun je gewoon ongesteld worden als je zwanger bent (als je de pil door blijft slikken uiteraard). Het was niet mijn bedoeling om zo over te komen tegenover jullie en ik weet dat het allemaal goed bedoeld is. Groetjes Ponnetje
amai,pas 31 oktober een echo? Dat zou ik niet volhouden. Stel u voor dat de bloedtest ook negatief is en je toch nog die echo wilt doen moet je wel heel lang wachten Ik krijg om de 4 weken een echo en ik vind dat da al lang duurt Ik heb trouwens 4 oktober terug een echo en een nekplooimeting,kan nu al niet wachten!
Ja.ik weet 't ook niet.die echo afspraak heb ik zelf gemaakt bij een VK. Dus als ik een echo wil in het ziekenhuis kan het misschien wel eerder, maar ik wacht eerst m'n bloedtest wel af. Wat is een nekplooimeting?
Is om te zien of er geen afwijkingen zijn.dat onderzoek is niet verplicht maarja.kan nooit kwaad bij ONDERZOEKEN EN ECHO'S staat heel goed uitgelegd wat dat is Bij informatie staat dat.
hoi ponnetje, was je niet gewoon misselijk van de antibiotica? Bij sommige meiden komt het ook wel voor dat ze aan komen in gewicht, als ze stoppen met de pil! Kijk maar als voorbeeld naar die Georgina Verbaan. Ik hoop het voor je dat het wel zo is, maar je lijf kan je flink bedriegen, spreek uit ervaring! Laat je niet gek maken!
Sorry had het hele topic niet gelezen . Ik hoop voor je dat bij de echo alles goed blijkt te zijn. Verder kan ik weinig zeggen, hou ons op de hoogte
Sorry hoor meid, maar dit begrijp ik niet helemaal goed denk ik .? Jij hebt nu dus een afspraak staan bij de vk om daar op 31 oktober een echo te laten doen terwijl je zwangerschapstesten negatief zijn en je de bloeduitslag nog niet binnen hebt? Is dat niet heel erg overmoedig, en weet je vk wel dat je nog niet eens zeker bent of je wel of niet zwanger bent ? Als ik jou was zou ik gewoon eerst de uitslag van je bloedonderzoek morgen afwachten .hier zit er nog een die tot 2x toe bij beide zwangerschappen ongesteld is geworden dus dat is het niet hoor maar ja ik weet het niet heb gewoon mijn twijfels bij hetgeen je schrijft en de manier waarop is nou ook niet bepaald je van het Dat vrouwen wel eens later pas positief testen is niet zo uitzonderlijk, maar niemand kan bij 42 wkn positief testen weet niet waar je dat gelezen hebt want ik kan me niet indenken dat iemand die al bijna aan het bevallen gaat nog gaat testen? Die zal ongetwijfeld in het 1e trimester al een bloedonderzoek hebben ondergaan waaraan men kon zien dat diegene dus idd wel zwanger was? Maar goed dat geeft ook verder niks ik hoop alleen voor je dat je niet al te teleurgesteld bent als de uitslag niet datgene is wat jij al tijden denkt . In ieder geval hoop ik van harte voor je natuurlijk dat je zwanger bent en dat jullie mocht het zo zijn alles op poten krijgen omdat het totaal onverwachts zou zijn succes
ponnetje ik weet niet wat het is, maar je manier van schrijven wekt echt veel irritaties bij me op. ooit gehoord van proberen een beetje nuchter te blijven? sorry hoor meid, maar je klinkt na al die berichten wel erg naief. het kan zeker zijn dat je zwanger bent, maar je weet nog niks zeker! vind het echt heel raar dat je een afspr maakt voor een echo als je nog niet eens een positieve test in handen hebt?! Sorry als het te bot overkomt, maar het verhaal wordt met de dag vreemder. groetjes female
Ik weet niet wat het is, maar volgens mij voelen mensen zich hier te snel aangesproken. Ik typ gewoon mijn verhaal en maak een grapje (wat blijkbaar maar door 1 iemand wordt gesnapt, waar is jullie humor?) en nu wekt het ineens veel irritaties bij iedereen op. Ik snap het echt niet hoor. Zoals ik in mijn berichten heb vermeld heb ik een mail gestuurd en gebeld met de VK met m'n verhaal, en ik heb wel 2 keer een streepje gehad! Ze zei zelf dat ze er zeker van was dat ik zwanger ben en wilde een afspraak met me maken. Ik verzin het niet allemaal zelf, ik heb deskundig advies ingewonnen. Ik heb nog nooit een grotere bh-maat nodig gehad trouwens. En ik had ook nooit zo'n erge honger. Ik kan gewoon blijven eten als ik dat wil want ik raak gewoon niet vol. Met m'n verstand stop ik natuurlijk wel met eten want wil niet teveel aankomen. Ik at eerst juist heel weinig. Ik word niet teleurgesteld want hoe je het wendt of keert, beide kanten zijn positief. Wel een kind of geen kind en morgen krijg ik de uitslag. Ik vroeg gewoon om advies aan een aantal mensen, maar bijna iedereen gaat gewoon uit van het feit dat ik niet zwanger ben (omdat er in veel gevallen bleek dat iemand niet zwanger was al had ze verschijnselen). Ik weet echt wel hoe ik me normaal gesproken voel en ik voel me nu totaal anders. Maar goed het zal allemaal wel, ik zal jullie niet meer lastigvallen en als ik zwanger ben, dan blijft dat voor de mensen die mij naief en arrogant vinden (wat ik dus totaal niet ben) een vraag en voor mij een weet (voor andere mensen met wie ik contact heb die gewoon normaal tegen me hebben gedaan zal ik het nog wel laten weten). Ik vind het gewoon erg raar dat jullie een oordeel over mij vellen terwijl jullie mij niet eens kennen. Misschien schrijf ik gewoon dingen anders op dan dat ik ze normaal gesproken zou uitspreken. Hoor ook wel eens op MSN dat ik soms wat typ wat bij diegene dan anders overkomt dan dat ik het bedoel. Ik ken in ieder geval niemand die mij niet mag, dus daar kan het niet aan liggen.
Ow ok, thanx! Dat vraag ik ook wel aan als ik een positieve uitslag heb, i.v.m. het nemen van medicijnen.
Hoihoi, Ik slikte 5 weken geleden antibiotica, dus als ik daar nu nog misselijk van ben haha! Zal wel niet Ik dacht dat je juist aankwam als je begon met de pil? Maar weet je wat het is, ik zie niet waar ik aangekomen ben (ja behalve in m'n buik dan misschien). Ik kan alleen geen broeken meer dragen die boven m'n navel uitkomen, als ik ga zitten zit het te strak in m'n maag. De rest van m'n heupbroeken passen nog perfect! Dus heb dezelfde maat gehouden (qua bovenlijf min borsten) en benen enzo. Ik voel het elke keer weer steken en branden en dat had ik normaal echt niet.daarom weet ik het gewoon zo zeker. Was vanmorgen echt heel de ochtend kotsmisselijk. Bedankt voor je reactie, ik laat het je z.s.m. weten. Morgen krijg ik de uitslag.
Nee, nu niet meer, maar ik dacht eerst niet dat ik zwanger was. Had toen paar keer ibuprofen geslikt (7 in totaal denk ik) en ik slikte de pil. Verder heb ik neusspray tegen hooikoorts maar dat kan denk ik geen kwaad. Maak me daar wel zorgen om.