Hallo, Ik heb vorig jaar september een lisexcisie gehad, na een pap 2 cin3 uitslag. Zijn er hier dames die hierna zwanger zijn geworden? Hebben er zich problemen voor gedaan tijdens die zwangerschap.. Ik hoor verschillende verhalen en ben toch wel heel benieuwd wat me te wachten kan staan. Ik ben ook bang dat het problemen zal geven om zwanger te worden, aangezien er toch in je baarmoeder mond gesneden word. Bedankt voor de reacties alvast.
Hoi hoi, ik heb een pap3b gehad en 2x lisexcisie met curettage. Laatste controle was de pap uitslag goed, en 3mnd later was ik zwanger! Ik ben nu bijna 30 wkn heen, en heb nergens last van. Geen bloedverlies gehad, hele zwangerschap niet.. Kindje groeit goed, placenta ligt mooi, kortom geen gedoe!
Ik kan niet echt antwoord geven want ik ben 3 weken voordat ik een lis zou krijgen (pap 3b) zwanger geraakt dus ik krijg het pas na de bevalling (indien nog nodig want soms verdwijnt de slechte plek dan) Ik heb echter wel veel gelezen ervoor net voordat ik zwanger werd en ik heb over het algemeen gelezen dat dit geen probleem is. Alleen bij een conisatie geloof ik.
ik heb eind december een lisexcisie gehad en alles wad goed gegaan. Eind juni moet ik voor controle weer langs komen. Ik heb zo veel verhalen gelezen van vrouwen die na hun 2e controle weer een lisexcisie moesten krijgen..Nu ben ik dus bang want ben waarschijnlijk zwanger. Mochten die cellen weer terug zijn of nog niet helemaal weg kan het dan kwaat voor mn zwangerschap? En groeien die cellen dan niet ineens sneller ofzo?
@vlindertje1992: Het weghalen van die afwijkende cellen kan best 9 maanden wachten, voor deze afwijkende cellen zich in iets kwaadaardigs ontwikkelen ben je wel een aantal tijd verder. Daar staat minstens 3 jaar voor, ze zullen dit dus uitstellen tot na je zwangerschap. Ik heb in maart mijn controle gehad, en heb in juli mijn volgende controle. Of dit nou wel of niet goed is, wij gaan in Augustus voor een kindje. Hoe minder gesleutel aan de baarmoeder hoe beter, zou dan toch eerst heel graag een kindje willen hebben voordat ik iets laat doen. Als ik het geluk mag hebben zwanger te raken.