4 weken verder en nog pijn plek hechtingen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Boordevol, 13 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bijna 4 weken verder en nog steeds pijn onderin (plaats van hechtingen). Is dit normaal? Zitten en lopen is nog steeds gevoelig. Het ging eerst beter en sinds een paar dagen weer meer pijn. Bijna zoals na de eerste week.

Ik krijg ook zo nu en dan steken van onder dat ik bijna gewoon opspring. En het doet echt pijn. Is dit normaal?

Zal ik de huisarts bellen of verloskundige. Dit mocht omdat ik behoorlijk veel pijn v.d hechtingen heb gehad al was het niet gaan ontsteken ofzo en genas het mooi.

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja dan zou ik zeker even bellen ja.

3. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    dat duurde bij mij ook vrij lang, na een maand of 4 was het echt weg. Volgens mijn huisarts heeft een litteken wel een jaar nodig om echt goed te herstellen.

4. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Bij mij heeft het zeker ook wel een week of 8 geduurd voordat ik het niet meer voelde. Maar ik denk dat het niet de bedoeling is dat het erger wordt (of ben je soms ineens meer gaan doen ofzo? Kan misschien ook de pijn veroorzaken), dus als dat het geval is zou ik zeker even de vk bellen. Succes.

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb ook nog een hele tijd last gehad van de hechtingen..denk tot een maand of 2 na de bevalling. Ik merkte wel dat het meer pijn ging doen als ik lichamelijk actief was. Dus veel wandelen, fietsen e.d. Misschien ben jij ook meer gaan doen, waardoor het weer wat pijnlijker is. Anders toch even de huisarts ernaar laten kijken.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb nu nog steeds wel eens last van die plek, meer dan een jaar na de bevalling. Vooral als ik veel gelopen heb of als ik ongesteld ben. Het herstellen duurde ook een maand of 4 bij mij dus ik zou zeker even bellen.

7. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    ik ben inderdaad een heel stuk actiever geworden. heb de eerste 3 weken gerust en sinds een week doe ik gewoon weer alles wat ik voorheen deed. dus dat kan het verklaren. ga toch wel even bellen, alleen vk of huisarts?

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Meestal heb je na 6 weken nog een nacontrole bij de vk, juist ook ivm hechtingen etc. Heb jij dat niet? anders zou ik daar even over bellen want dat is wel gebruikelijk.

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Dat kan echt wel even duren hoor. Ik heb zeker 4 maanden last gehad van mn hechtingen, ben nu een jaar verder en nu geen last meer. Geef het wat tijd, het is een flinke wond die moet helen.

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Bij mij was het vrij snel genezen...en ik had heel wat hechtingen...inwendig en uitwendig.
    Ik heb er ook bijna helemaal geen last van gehad...net een dag dat het wat begon te trekken.

Misschien kun je beter even naar de HA gaan of de VK nog eens bellen...dan weet je zeker of het goed is of niet!

Succes ermee!

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Nou pas sinds 2 weken wordt de gevoeligheid van de wond ( intern) nu pas minder. de buiten wond heb ik al tijdje geen last meer van. maar nu was mijn buik ook erg pijnlijk tijdens de zwangerschap. ik was al verteld dat het wel lang kon gaan duren voor dat de complete pijn weg is. maar op een gegeven moment wordt het wel dragelijk en dan denk je er eigenlijk niet meer bij na. maar ga nu richting de 4de maand na bevalling, en wordt nu echt snel minder de last van de littekens

12. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik weet niet hoe het nu met je gaat...
    Maar na een week of 3 had ik ook ineens weer heel erg last van mijn hechtingen. Ik heb toen de vk gebeld (kon alleen maar op mijn buik liggen, verder niks..). Die zei dat na een paar weken de binnenste hechtingen gaan oplossen en dat dat heel erg pijn kon doen. Dit zou maar een paar dagen mogen duren. Dat klopte ook, na een dag of 3 ging het weer beter. Duurt het langer, dan zou het ontstoken kunnen zijn..
    Hier trouwens wel lang last gehad van het litteken. Pas sinds een paar weken kan ik zeggen dat het litteken niet meer gevoelig is. Na een paar maanden (maand of 3-4) was de pijn trouwens wel weg. Maar ik heb dan ook veel hechtingen gehad..

13. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik hoop dat het al beter gaat met je...
    Bij mij werd de pijn ook erger na +/- 4 weken en toen bleek de knip ontstoken te zijn. Ookal was de wond op zich al dicht. Ik zou dus even een huisarts laten kijken. Ik kreeg een anti-bioticakuur en de tip om 2x per dag in een badje met groene badedas te gaan zitten omdat dat ontsmet. Ik ben nu een week verder en dat heeft mij wel geholpen. Ik voel de knip nog steeds wel, maar geen steken meer en ik kan weer gewoon zitten. Ik merk overigens ook wel dat als ik actiever wordt, ik de knip eerder voel...

14. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik heb ook nog steeds af en toe last van de plaats waar de hechtingen hebben gezeten. Ben er ook al mee naar het ziekenhuis en huisarts geweest. Ik heb een vrij zware bevalling gehad, en volgens hun heb dat echt wel even de tijd nodig te herstellen. Daarbij komt dat het nu littekenweefsel is geworden wat dus niet soepel is. Daardoor kan af en toe spanning op die huid komen te staan wat ook niet prettig voelt.
    Het word bij mij langzaam minder, maar is absoluut nog niet over hoor!

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Nu 4mnd verder heb ik er nog wel eens last van. niet bij lopen ofzo, maar wel als we sex hebben. Toch nog wel wat gevoelig.

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor de reacties. Helaas nog steeds pijn/gevoelig. Voor de zekerheid nog een afspraak gemaakt bij de VK en die heeft gekeken. Gelukkig niet ontstoken of opgezwollen. Waar ik last van heb is het littekenweefsel en dat kan wel maanden duren :(. Iemand ervaring met calendula creme erop smeren of iets anders wat de pijn kan verlichten? Het is trouwens meer zeurderig en af en toe echt pijnlijk.

17. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Bij mij was de knip gaan onsteken na drie dagen. Heb veel in de badedas gezten en voel het nu nog. Ben nu ook met calendulazalf aan het smeren maar merk nog geen verschil.

18. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    succes!

Deel Deze Pagina