Hallo. Zijn er velen die de moederkoek vooraan hebben? Bij een 3d-echo hebben ze dit mij gezegd... Blijkbaar zou het ook langer duren vooraleer ik kindje zou voelen (ben nu 17w 3d). Het kindje lag rechts met zijn hoofdje en links met zijn poepje... Dacht altijd dat het van boven naar beneden (of omgekeerd) zou liggen... Groetjes
Je bedoeld de placenta toch? Ik blijk hem achetaan te hebben hoog. Maar ik hoor vaak dat vrouwen hem vooraan hebben.
hier ook voorliggend, voelde bij me eerste dochter haar pas met de 20 weken op zijn vroegst, en nu de 2e zwangerschap weer voorliggend en ook pas rond de 20 weken
die ligt vooraan maar voelde de beeb al wel heel vroeg (maar dit is de tweede dus "weet" wat ik moet voelen zeg maar)
Bij mij ligt de placenta ook vooraan en voelde de baby met ongeveer 19 weken. En dan vooral als ik in bed lag op mijn rug dan voelde ik de beeb onderin mijn buik.
Ik had bij de oudste ook de placenta vooraan. Ik voelde hem pas rond 23 weken voor het eerst. Bij de tweede ligt ie nu bovenachtering en die voelde ik al bij 17 weken. Scheelt ook wel dat je bij de tweede weet hoe het voelt, dus je merkt het denk ik ook wel iets eerder op. En met 17 weken kunnen ze nog in alle mogelijke houdingen liggen hoor. Mijn tweede heeft tot ca 33/34 weken afwisselend dwarsgelegen en rechtop gezeten en is toen pas koppiegeduikeld naar de juiste positie.
Ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen.. Maar ik voelde de baby wel al met een week of 17.. Alleen mijn vriend voelde het vorige week pas aan de buitenkant.. met 20 weken.. maar dan echt als ze een beetje aan de zijkant beweegt.
Ik heb mij placenta ook voor liggen, hebben ze (onder andere) ook gezien bij een 3D echo met 17,2 weken. Ik voel mijn kleintje nu sinds een week (begon met 19,5 weken). De eerste dagen begon het met een "bromvlie"g-gevoel" in m'n buik, al snel waren het hele lichte ploepjes. Het is nog wel heel onregelmatig dat ik haar voel, maar dat is ook normaal voor deze termijn. Het is nu pas 2 keer gebeurd dat ik echt een trapje heb gevoeld... mag van mij veel vaker, maar wacht geduldig af Hoop dat het bij jou ook niet lang meer gaat duren! Liefs Monique
"met zijn poepje"? hahahahaha, wat een grappige uitdrukking. Maar goed, bij mij ligt mijn placenta ook voor tegen mijn buik. Het is inderdaad zo dat je je kindje dan minder snel voelt. Ik vind het niet zo erg. Ons kindje is ontzettend druk, dus ik zal nog momenten genoeg hebben dat ik haar kan voelen. Nu nog even genieten van de rust in mijn buik.
hoi hoi ,. ook ik heb mijn placenta aan de voorkant liggen, voelde ons kindje heel licht met 13 weken en met 17 weken was het niet meer te houden hahaha, ze trapt er lekker op los. groeten
Ook hier placenta aan de voorzijde en kreeg ook te horen dat het wel wat langer kon duren voordat ik leven zou voelen.... met 18 weken heb ik haar voor t eerst gevoeld. En over de ligging..... die van ons heeft tot ongeveer 7 weken geleden continue "dwars" gelegen en sinds 7 weken ligt ze de goede kant op.
Bij onze laatste echo, nu twee weken geleden, werd ons ook verteld dat de placenta van voren lag, en dat het daardoor nog wel ietsjes langer kon duren voor ik de baby zou gaan voelen. De placenta zou nog wel mee gaan rekken, dus het zou wel helemaal goedkomen, maar moet gewoon meer geduld hebben als andere zwangere meiden. Echter al een paar weekjes voel ik een gekriebel in mijn buik. Net of iemand met een veertje erlangs strijkt. Kan het niet verklaren. Ga ook steeds meer denken dat het wellicht de baby zou zijn. Ik ga er niet vanuit, ik geloof het pas als ik het duidelijke heb gevoeld.
Bij zowel deze als de vorige zwangerschap had/heb ik de placenta voor liggen.. Maar voelde de eerste met een week of 16 al; deze nog iets eerder..Over het algemeen duurt het wel wat langer voor je ze dan voelt..
Bij mij ligt 'ie ook vooraan, maar voelde het kindje al wel snel. Ik vond hem/haar wel rustiger en maakte me wel een beetje zorgen, maar dat lag daar dus waarschijnlijk aan.