Hellup! Ik heb de laatste dagen veel pijn in mijn buik, maar vanavond is het wel heel erg. En ik vraag me af of het misschien iets met het ontzwangeren te maken kan hebben . Ik herken deze soort pijn in elk geval niet van vóór de bevalling. Het is een pijn die vrij laag in mijn buik zit, zo'n beetje ter hoogte van mijn baarmoeder. Het is niet constant aanwezig, maar wel steeds vaker. Het meeste last heb ik ervan als ik naar het toilet ga en dus mijn bekkenbodemspieren ontspan. Dan is het een heel scherpe, stekende pijn. Ook bij het kracht zetten voor een grote boodschap voel ik het en het voelt gewoon heel raar ook, net zo'n gevoel als wanneer je voor het eerst mag persen bij de bevalling (alleen dan gelukkig niet zó extreem pijnlijk, maar wel een vergelijkbaar gevoel!!) Factoren die van invloed zouden kunnen zijn (maar misschien ook niet): * Ik ben sinds vorige week op dieet en eet daardoor een stuk meer vezels * Ik ben sinds twee weken weer gaan hardlopen Herkent iemand dit soort pijn en wat was het dan bij jou uiteindelijk?? Ik wil liever niet naar de dokter gaan, vandaar dat ik het hier vraag. Ik ben trouwens al ongesteld geweest na de bevalling, dus ik denk dat het niet dat het daarmee te maken heeft
Misschien toch even na laten kijken. Ik denk meteen aan een baarmoeder verzakking. Heb je meer klachten?
dat hard lopen, doe je dat intensief? Ik zou als ik jou was even bij houden wanneer die pijn komt, en wat je gedaan hebt voordat de pijn op komt zetten.
Ik zou denken dat het weer gaan hardlopen wellicht wat teveel van het goede is. Bij het neerkomen krijgt je onderstel toch steeds een tik. Wellicht langzamer opbouwen... wandelen, snelwandelen, kleine stukjes rennen en zo verder gaan? In elk geval zou ik nu het hardlopen even stoppen, kijken of er na enkele dagen tot weken weer verbetering te merken is.
Voordat ik zwanger was slikte ik de pil dus had ik daar geen 'last' van. Na de bevalling ben ik inmiddels 2 keer (licht) ongesteld geweest. Het zou wel kunnen kloppen als ik kijk naar de laatste menstruatie dat ik gister een eisprong heb gehad . Dat belooft wat als het zo is
Ik had de eerste maanden na de bevalling inderdaad ook veel last van de eisprong terwijl ik daarvoor er nog nooit last van had gehad. Zou dus kunnen.
Ja, het is opeens helemaal over Wat het nou geweest is weet ik niet, maar als het mijn eisprong was zou ik dus over zo'n 2 weken ongesteld moeten worden toch?? Ik wacht het maar even af dan Ben wel blij dat het weer over is in elk geval.
Ik hoop het! Ik ga volgende week naar de sauna dus dat zou fijn zijn als ik erop kan rekenen dat ik die dag niet ongi word
Ja, helaas precies op de dag dat ik naar de sauna ging werd ik ongesteld. En sinds een paar dagen weer die pijn. Vandaag weer heel hevig en dus kwam ik net even checken en inderdaad: precies 4 weken later Ik ben blij dat ik nu in elk geval weet wat het is . Is het iets dat blijft of komt het doordat ik nog aan het herstellen ben van de bevalling denken jullie??
Tja bij mij is het helaas blijvend, vreselijk.. Maar ik heb nu wel weer minder last van mn menstruatie.