bijna geen gewichtstoename bij 18 weken zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door PukjePuk, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

Met 13 weken had ik mijn eerste controle en werd ik gewogen, de tweede controle echter niet. Nu ben ik 18 weken, uitgerekend ben ik slechts maximaal 1 kg aangekomen. Dus eigenlijk bijna niks.
    Is dit normaal of is dit echt te weinig? Ik wil dat mijn kleine uk niks tekort komt.

Wel groeit mijn buikje duidelijk zichtbaar. Qua postuur ben ik gewoon slank. Verder eet ik overdag best goed (twee boterhammen meer en vaker een verantwoord tussendoortje), alleen het avondeten is een nog dramatisch. Zelf gemaakte soepen (groenten, geen vlees) en salades gaan er prima in, maar vlees en gerechten met vlees lukt mij gewoon niet. Het koken en het eten ervan maakt mij echt nog misselijk.
    Ik eet dus wel gezond, maar ik ben bang dat ik weinig eet en dus te weinig aankom.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

De grootste gewichtstoename is voornamelijk in het laatste trimester, dus de laatste drie maanden. Zolang het kindje goed groeit en je probeert zo gezond mogelijk te eten, hoef je geen zorgen te maken. Het kindje pakt jouw reserves om te groeien en daardoor kom je soms zelf minder snel aan. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina