Anderhalve week geleden ben ik bevallen van mijn prachtige zoon. Direct na de bevalling was plassen geen probleem. Fles water erbij om de hechtingen te spoelen, ging prima. Ondertussen heb ik bijna geen pijn meer van de hechtingen maar gaat plassen steeds moeilijker. Ik heb het idee dat het mijn bekkenbodemspieren zijn die pijn doen en het is lastig ze te ontspannen. Het voelt beurs. Nu vraag ik mij af, is dit normaal? Moet ik gewoon nog even geduld hebben en gaat dit vanzelf genezen of kan ik beter een afspraak maken bij een bekkenfysio?
Ik lees ff mee. Had hetzelfde probleem (is nu 2,5 week na m'n bevalling) maar het begint nu bij mij minder te worden.. Is het bij jou ook een branderige pijn achter je schaambot? Vooral met plassen, maar ook als je wat meer gelopen hebt?
Ik heb nog niet echt veel gelopen maar heb wel het idee dat het meer pijn doet na inspanning. Na een nacht liggen is het vaak beter dan aan het einde van de dag. En het is inderdaad een soort branderig gevoel... Maar het word bij jou nu dus wel minder?
Klinkt idd als precies hetzelfde wat ik heb... 'S ochtends amper last, tegen de avond kon ik zowat de bank niet afkomen.. Stijf, en branderig in/achter m'n schaambeen. Ja het word zeker minder nu. Heb er nu af en toe nog last van met plassen, zeg 1 tot 3 keer per dag, en idd na het lopen. Ik wandel al stukjes met de kleine in de wagen en als ik dan een eindje gelopen heb voel ik het wel even als ik thuis ben... Ik wijt het aan een kneuzing daar.. Dat speelt ook op als je het weet gaat belasten...
Plassen gaat nog goed, maar moet me bewust door de pijn (nja gevoeligheid) heen ontspannen. Deels hechtingen maar deels ook mn spieren. Merk het gelijk als ik mn middagdutje overgeslagen heb, kan dan s avonds niet veel meer. Lopp dan ook echt alsof de bevalling nog maar 2 dagen geleden ia ipv 1,5 week. Dat het mn bekkenbodem is, weet ik doordat draaien in bed en dergelijke ook steeds moeizamer gaat. Tenslotte hebben die spieren ook ruimte moeten maken en heeft er flinke druk opgestaan. Dua een kneuzing klinkt niet vreemd.