Iets engs met een verkoper op marketplace.

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik weet van de oplichters. En ben heel voorzichtig, maar nu heb ik iets geks.

Ik had iets op marketplace gezet en had meerdere gegadigden in korte tijd. Een man reageerde en vroeg of hij hem vanmiddag kon ophalen. Dat kon net niet dus ik gaf 18:00 aan als optie. Ok, tot vanavond schrijft hij. En ik geef mijn adres.
    En nu komt ie niet opdagen. En reageert niet op mijn berichtjes. Als ik op z’n profiel kijk, staan er 3 foto’s op en 1 iemand die daarop reageert. Typisch een oplichters-profiel dus.

Ik baal dat hij mijn adres heeft. Maar ik vraag me af wat iemand hiermee zou kunnen. Of willen. Ik bedoel, het ging om een goedkoop iets van 5 euro. Mijn profiel is beveiligd. Mijn profielfoto is van veraf en eerder grappig dan sexy of zo.
    Vreemd verhaal.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Ik zou me er niet zo druk om maken. Gebeurd toch wel vaker dat iemand niet komt opdagen?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik snap het probleem niet. Wat is er eng aan dat iemand je adres heeft? En de avond is nog niet voorbij, misschien komt hij nog?

Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.064
    113
    Ik snap het wel, kan me daar ook druk om maken hoor.
    Ook wel eens gehad dat iemand niet kwam en niets meer liet weten, en dan vind ik het ook eng als mensen dan je adres hebben!
    Gelukkig nooit iets gebeurd.

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Vooral vanwege het profiel. Als het een oprecht iemand was geweest en niet reageert, vind ik dat irritant maar niet vreemd.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Tsja, weet ik niet. Meestal sturen die oplichters zo’n verhaal over dat een koerier het artikel komt ophalen. Nu krijg ik niks. Alsof het er om ging om mijn adres te achterhalen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik kan je gedachte wel volgen hoor. Ik ben niet paranoia ofzo, en weet ook dat mensen soms gewoon niet op komen dagen.
    Maar zou er ook best een vervelend gevoel van krijgen.

samarinde01 en Havermout vinden dit leuk.
  8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Heb ik wel eens vaker gehad, ook via marktplaats dat iemand niet op komt dagen nadat we iets afspraken. Buiten dat t irritant is, maakt t toch niet uit of hij je adres heeft? Hij kan daar verder toch niets aan koppelen? Bij elk huis in een straat kun je aanbellen en woont iemand.
    Ik reageer meestal niet meer wanneer iemand niets laat weten.

samarinde01, Zeebra en Jessi79 vinden dit leuk.
  9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ik zou eerlijk gezegd vlor 5 euro niet zulke risico's nemen. En als je iets kleins niet wil weggeven.

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Niet druk over maken gebeurd wel vaker.

Ik geef pas mijn adres als ze van huis vertrekken eerder niet. Reageren ze niet meer dan weet je ook dat ze niet komen.

Werkt hier goed.

samarinde01 vindt dit leuk.
  11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je een mega kostbaar product zou aanbieden zou het spannend kunnen zijn. Maar wat denk je dat die man wil gaan doen? Vannacht bij je inbreken om iets met de waarde van 5 euro te gaan stelen? ;)

12. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland

Dat is een goeie tip die ga ik onthouden :)

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik weet het ook wel. Mijn fantasie is groot. Teveel scenario’s gelezen.
    Hij heeft op mijn vraag of hij nog interesse heeft gereageerd met: nee.
    En ik heb voor de zekerheid toch maar even mijn profielfoto veranderd. En vooral de achtergrondfoto met mijn gezin. Beetje anoniemer zijn, lijkt me beter. (Al weet ik dat lid zijn van Facebook het omgekeerde is van anoniem zijn).

Ach.. Weet ik veel. Het is vast iets onschuldigs zoals jullie zeggen

14. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik geef veel weg. Maar dit is een product met meer waarde. De kleine prijs doe ik om toch een spaarpotje te maken voor een dagje weg met de kinderen.

15. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Dat zijn profiel vrij leeg is, zou kunnen komen doordat hij het vrij veel afgeschermd heeft voor niet-vrienden. Ik zou daar niets achterzoeken.

En niet op komen dagen... dat komt zo vaak voor. Mensen bieden op meerdere dingen en zijn te lui om zich bij de anderen af te melden. Ik blokkeer in zo'n geval het profiel.

Biny vindt dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja daarentegen ga ik echt niet pas rijden als ik dan pas een adres van je krijg.

Ik ben graag voorbereid, wil weten hoelang ik erover doe, zodat ik wat eerder weg kan als er file is oid…. Zodat ik kan voorbereiden met 5 kinderen dat iedereen klaar is…

nee bij jou zou ik niks kopen:|

Shay25, Knuffelmonster, bozoe en 14 anderen vinden dit leuk.
  17. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    977
    1.256
    93
    Vrouw
    Ik heb hier ook altijd een hekel aan.
    Heb wel eens gehad dat ik klaar stond om te vertrekken en maar niets hoorde…

ik koop dan ook idd niets…

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou idd haha dan ben jij degene die al bij de auto staat en dan hoor je maar niets….
    Nee laat maar:roflmao:

Zeebra vindt dit leuk.
  19. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.883
    6.413
    113
    Ik heb heel vaak gehad dat iemand gewoon niet kwam opdagen, tja, jammer dan! Heb me er nooit zorgen over gemaakt eigenlijk? Iemand met mijn adres kan hier inbreken, maar iemand zonder mijn adres kan dat ook - dus dat maakt voor mijn gevoel helemaal niks uit…
    En mijn profiel heeft maar 1 foto zichtbaar, geen likes, geen reacties ofzo. Ben geen oplichter hoor :) Drie foto’s vind ik dus ook niet heel zorgwekkend?

20. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.028
    14.686
    113
    Vrouw
    Huh, maar hoe moet ik als koper dan weten hoe laat ik moet vertrekken?
    Of is jouw woonplaats dan al wel bekend?

Zeebra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina