Vitaminepillen/foliumzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bilou, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 14 weekjes ongeveer zwanger, maar heb al een week of twee geen pilletje genomen. Kan dit kwaad? Ik vind die vitaminepillen echt smerig en van foliumzuur had ik begrepen dat het tot 10 weken moest, dat het erna niet meer veel zin heeft.

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Foliumzuur is dacht ik tot 14 weken, ik zou zeker vitamines blijven slikken om een beetje fit de inter door te komen, de kleine neemt toch een hoop van je. Voorak vitamine D en visolie zijn belangrijk voor de onwteikkeling van je baby

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Het hoeft nu niet meer, ik ben het wel blijven doen idd ook vit.D en visolie.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In Duitsland wordt foliumzuur tijdens de gehele zwangerschap geadviseerd.
    Je kunt ook overwegen om een andere "zwangerschapsmultivitamine" te nemen. Je lichaam vraagt toch meer van je voedingspatroon dan anders.

5. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Naar mijn idee is het verstandig om vitamines te blijven slikken. Ik slik zelfd Davitamon compleet plus visolie. Hier zit ook gewoon nog foliumzuur in. Kwaad kan het in ieder geval niet.

6. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Is het eigenlijk erg als je je vitaminepillen e.d. af en toe een dag vergeet..?:p

7. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nee joh, ik neem aan dat je ook wel redelijk gezond eet.

8. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzelf eet best gevarieerd en gezond en braak ook niet echt vaak. Zo nu en dan. Meestal als ik een vitaminepil heb gehad.

Hopelijk krijg ik genoeg vitamientjes binnen.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb zowel mijn eerste zwangerschap als deze zwangerschap alleen foliumzuur geslikt tot 12 weken. Andere dingen vind ik overbodig. Ik eet gevarieerd en altijd genoeg groenten en fruit, ik slik nooit vitamines en ben nooit ziek dus ik zie niet in waarom dat nu ineens wel zou moeten. Bovendien geloof ik niet erg in de kracht van 'synthetische' vitamines.

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb mijn vorige zwangerschap de hele duur vitamines geslikt, 'puur mama' van VSM. Dit ook op aanraden van mij vk. Ik vind het ook geen punt om te doen, moet ik zeggen. En ik eet ook gewoon gevarieerd en gezond, maar het is een feit dat je dan niet altijd alles binnen krijgt (is ook bijna onmogelijk).

11. misa

misa Niet meer actief

Ik neem gravitamon vanaf het moment dat ik zwanger wil raken t/m de bevalling (eigenlijk tot ze daarna op zijn). :)

Deel Deze Pagina