Ik las net bij 'stel je vraag aan een vk" dat Mamsie een probleem heeft met haar oren... Sinds ik zwanger ben heb ik steeds dat mn oren vooral links, dicht zitten! Ik dacht, dit is stom om te vragen of dit door de zwangerschap komt! maar nu ik haar vraag lees denk ik dat het best zou kunnen dat het er mee te maken heeft! Heb er niet echt problemen mee, het is gewoon wat vervelend... Hoop dat Mamsie dit leest en ze is misschien niet de enige die last van haar oren heeft?
ik heb dr ook al 2 weken last van...Gewoon een vervelend gevoel...Heb geen pijn ofzo.... Had dat bij mijn vorige zwangerschap ook, niet constant... fay
Ik heb het ook een tijdje gehad. Dan sprongen ze steeds open en weer dicht, voornamelijk als ik ging staan, om een of andere reden. Het is na een tijdje vanzelf overgegaan gelukkig.
Nou, ik ben er eigenlijk maar net achter dat ik zwanger ben en het enige waar ik de laatste 2 weken last van heb gehad is dat mijn linker oor heel veel dicht gaat zitten en het helpt wel om heel "diep" te slikken. Wel erg irritant, want ik hoor mijzelf de hele tijd praten.. Grappig dat ik het hier zie staan! PS die lijn hieronder klopt niet. Moet ik even veranderen...
dag dames, ik ben van opleiding audiologe en het is namelijk zo dat tijdens de zwangerschap je slijmvliezen opzwellen in je neus waardoor je buis van eustachius (verbinding tussen neus en oor) slecht gaat functioneren. Deze buis zorgt ervoor dat de druk in je oor gelijk blijft als de druk erbuiten maar als dus die buis niet goed functioneert kan de druk in je oor dalen of toenemen en daardoor kan je het gevoel hebben dat je oor of beide oren 'ploppen' of kan je inderdaad pijn krijgen. het beste wat je dus kan doen is ervoor zorgen dat je neus niet verstopt geraakt want dan wordt het allemaal vervelender... dat kan je dus doen door neusdruppeltjes (wel aan je huisarts vragen welke je mag gebruiken hé!) of dampen met euchalyptus ofzo. of zo een staafje van vicks waar je kan aan ruiken, wil ook soms nog eens helpen. ik heb het zelf ook al een paar keer gehad nu tijdens mijn zwangerschap en ik gebruik gewoon eucalyptus. hopelijk heb ik jullie wat kunnen verderhelpen. groetjes Sigrid
Fijn om te weten. Ik heb ook regelmatig mijn oren dicht zitten. Dacht ook wel dat het met de zwangerschap te maken moest hebben, had er voorheen nooit last van.
Die neusdruppels kun je zelf ook wel maken. Een glas lauw water met een theelepel zout erin en dan opsnuiven (is hetzelfde dan van de apotheek). Xylomethazoline (otrivin) mag volgens mij niet tijdens zwangerschap.
hoi melody, ik heb nog steeds last van mijn oren. er zit een ontsteking in die niet weg wil gaan. ik ben er nu al 3 maanden mee bezig. morgen weer naar de dokter. er zit zoveel rommel in, dat ik nog steeds niks hoor. ik hoorde ook van anderen dat ze er wel eens van gehoord hadden dat zwangere vrouwen last hebben van de oren. ik weet nog steeds hoe het komt dat die ontsteking niet weg wil gaan. hoop dat het bij jouw niet vervelender word. liefs mamsie.
het is ook niet omdat je niet zwanger bent dat je dat niet kan hebben! iedereen kan wel eens een verkoudheid en/of last hebben van zijn oren of echt een oorontsteking hebben zonder zwanger te zijn!