urineweginfectie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Katje2, Dec 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katje2

Katje2 Actief lid

Jul 20, 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    vanmorgen verloor ik wat helder rood bloed, ik was in paniek, en ben naar het verloskwartier geweest, alles was gelukkig ok, geen opening, geen weeën, maar wel in urine bacteriën gevonden, dus urineweginfectie. blijkbaar kan daardoor ook vaginaal bloedverlies voorkomen, wist ik niet? Is dat wel normaal?
    ook heb ik sinds het wknd menstruatiepijn, onderaan in buik en in rug, kan bandenpijn zijn of te maken met de infectie.
    moet nu een week aan de antibiotica 3x/dag.
    kan dat hier ook
    mee te maken hebben?

bedankt voor reactie alvast.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je blaas ligt tegen je baarmoeder aan, op het moment dat je een infectie hebt word je baarmoeder ook geprikkeld. Daarom kan je ook last hebben van je buik/baarmoeder. Sommige vrouwen krijgen er harde buiken van, de ander menstruatieachtige pijnen, de ander alleen hoofdpijn. Belangrijk om de antibiotica te nemen en de kuur af te maken!

Imke

3. Katje2

Katje2 Actief lid

Jul 20, 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    en dat vaginaal bloedverlies dan? gisteren was het verder opgehouden en nu vanmorgen weer bloedverlies, maar meer dan gisterenmorgen.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je echt vaginaal bloedverlies hebt moet je even contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog.

Mirjam

5. Katje2

Katje2 Actief lid

Jul 20, 2007
    312
    2
    0
    Aalst
    ja heb ik ook gedaan en ben 2 nachtjes in het ziekenhuis gebleven ter observatie, geen oorzaak gevonden, moet het nu ook nog rustig aan doen?
    maar het bloedverlies was best wel hevig, meer dan tijdens menstruatie.
    was toch wel effe schrikken, longrijping gehad uit alle voorzorg, maar monitoring en echo's toonden aan dat alles ok is.
    volgende week nog eens op controle.

6. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

spannende tijd voor je. Wel fijn dat je nu weer naar huis mocht gaan. Ik zou wel rustig aan blijven doen ja.

Mirjam

Share This Page