Haha moet wel een beetje lachen om dit topic. Dan lees je ineens dat je het ook in de vaatwasser kunt stoppen. Ik dacht eerst ook de wc-borstel. Getver. Maar toch het ding zelf dus. Kan best zijn dat zij een ander soort urinoir bedoeld, want ik zie me ook niet zo'n zwaar ding van de muur afhalen en in de vaatwasser tillen. Haha! Ik zou ook gewoon chloor erin spuiten en dan met de wc-borstel. Eventueel een nieuwe die je koopt voor dat ding speciaal. Het is zo vies als er anders poepstukjes door dat ding worden geveegd. En zo nu en dan een keer met een latex handschoentje en schuursponsje. Zo zou ik het doen.
Hier maak ik de wc's + urinoir altijd schoon met een schuursponsje en wc-eend / bleek. ( natuurijk wel met handschoenen aan!!) Urinoir vind ik echt ideaal! wij hebben hem nu 3 jaar, en ik wil niet meer anders, geen visite meer die over de wc-bril loopt te plassen.. BAH!
Hihi niet dat wij die aan de borstel hebben hoor. Ik ga nooit gelijk met de borstel door de wc als ik net gepoept heb.
Da's wel balen. Denk je dat je er goed aan deed. Misschien dat hijzelf het urinoir kan schoonmaken???
Serieus nooit geweten dat mensen zo een ding in huis hebben!!! Hebben jullie dan in de wc beneden een gewoon toilet & een urinoir? Of alleen in de badkamer? Want bij ons in de toilet zou dat nooit passen?!
De reden is heel simpel. Als mannen staande plassen kunnen ze hun blaas nooit volledig legen. Plassen ze zittend, dan krijgen ze de blaas wel goed leeg. Daarom is zittend plassen voor mannen veel gezonder, en het is een gewoonte die je ze beter jong aan kunt leren. De hoogte van een urinoir is anders dan bij een WC-pot. Bij een urinoir moeten de heren de piemel hoger optillen, daardoor blijft er meer urine in de piemel hangen die er uit drupt als ze de piemel weer loslaten. Vooral als het van die viespukken zijn die hun jongeheer niet even netjes met een papiertje droogvegen. Door die restplas in de piemel geeft een urinoir veel meer geknoei. Trouwens, mocht ik een manspersoon in huis hebben die een urinoir wil gebruiken, dan is het erg simpel: die ga ik natuurlijk niet schoonhouden, dat doet ie dan mooi zelf! Niet dat ik het ooit zou toestaan dat zo'n ding in huis komt natuurlijk...veel te ongezond.
Met jif/schuurspons schrob je toch het hele glazuur van de pot zodat urinesteen en kalk zich toch júist eerder hecht of heb ik het mis?
hoeveel mensen hebben werkelijk een urinoir in huis?? mijn wc is niet klein, maar een urinoir past er echt niet meer naast. en ehm, we hebben toch gewoon een toilet?