Ohh please. Opnieuw deze discussie heeft geen zin, het topic gaat toch gesloten worden zonde van alle moeite haha
https://www.nd.nl/nieuws/buitenland/1028035/onderzoek-kerkgang-zorgt-niet-voor-extra-risico-op-coronabesmet Wil deze toch even delen
Ik kan niet het hele artikel lezen, maar staat er ook hoeveel bezoekers er per dienst waren? Dat lijkt me relevant. Ik kan me ook voorstellen dat een gereformeerde gemeenschap door zijn beslotenheid lang corona buiten de deur kan houden. Maar misschien dat als er wel corona is, dat het dan mogelijk sneller gaat. Ik zou zeggen: een fieldlabexperiment
Nee dat kan niet, doen ook gewoon boodschappen, werken in de maatschappij etc. Maar er een experiment opzetten lijkt mij een goed idee, geloof ook wel dat een hoop mensen daar aan mee willen werken.
Ik kan het verkeerd hebben, maar Urk komt bij mij over als een soort van bubbel. Althans, een grotere bubbel dan gemiddeld. Dus de bubbel mensen in de kerk wijkt niet veel af van de bubbel op werk en de bubbel in de supermarkt. Hoe meer een groep beweegt over verschillende groepen, hoe groter de kans dat je ergens corona oppikt.
De regenboogvlag heeft 6 kleuren en DE regenboog 7. Ja ze lijken op elkaar maar zijn niet hetzelfde. En wat dan nog? Als het goed is heb je geleerd dat God van ieder mens houdt en we allemaal even waardevol zijn in zijn ogen. Daar hoort de lgbtqi gemeenschap ook bij.
Dat bedoelen ze er niet mee hoor. Ze leggen dit neer omdat ze weten hoe daarover gedacht wordt. Totaal niet met respect. Dan misbruiken ze die gemeenschap om er andere mee te dwarsbomen.
Er staat dat de regenboogvlag gebruikt wordt door de lgbtqi terwijl het een teken van God is. Dat blijkt bijzonder kwetsend. Daar reageer ik op.
Nee hoor, heeft niks met dwarsbomen te maken. Het is een protest tegen de totale respectloosheid van oa een dominee die vind dat alle lgbtqi mensen verbannen(!) moeten worden uit Krimpen. Ik vind persoonlijk ook niet dat zo'n standpunt en uitingen van dat standpunt respect verdienen...