urticaria (netelroos) bij dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Indy89, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi mama's,

Laatst plaatste ik hier een foto van mijn dochter die een heftige netelroos aanval had. Ik dacht dat dit een reactie op voeding was en ben via de huisarts doorverwezen naar de allergoloog.
    Er is bloed afgenomen en ze is getest op van alles. Er kwam niks uit... De allergoloog denk dat het met haar afweer/weerstand te maken heeft. We hebben een drankje mee gekregen en daar mogen we een dubbele dosis van geven bij de eerste symptomen. Het heet aerius drank (desloratadine).

We hebben dit gegeven toen ik gisterenochtend wat plekjes ontdekte. Gisteravond zat t meisje helemaal onder (zie foto). Medicijnen hielpen wel een beetje naar mijn idee, maar vanmorgen zat ze weer onder. Nogmaals een dosis gegeven en nu trekt het gelukkig wel weg.

Ik ben geen arts en vertrouw eigenlijk altijd op ze, maar ik twijfel toch over of er niet een trigger is op voedselgebied..
    Heeft iemand er ervaring mee? Waar krijgt/kreeg jouw kindje het van? Is hij/zij er overheen gegroeid of heb je andere medicijnen?

Hoor graag van je:)

Bijgevoegde bestanden:

2. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Mijn zoon heeft het ook heel erg gehad. De ene periode echt dagelijks, soms weken niet, er was geen peil op te trekken.

Wij hebben ook echt bijgehouden wat hij at en waar het van zou kunnen komen. Soms dachten we het gevonden te hebben, maar dan kreeg hij het een week later alsnog, terwijl we een bepaalde voedingsstof achterwege hadden gelaten.

De huisarts heeft ons ook zo’n drankje gegeven, en dat werkte wel ietsjes. Maar hij gaf ook aan dat een uitgebreide allergietest niet zoveel nut heeft, omdat het heel lastig is om te achterhalen waar het van kwam.

Hier krijgt hij het nu alleen nog als zijn weerstand heel laag is. Maar het komt nu bijna niet meer voor. Het lijkt erop dat hij eroverheen is gegroeid..

Succes ermee! Het is zo sneu voor die kleintjes!

Indy89 vindt dit leuk.
  3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Onze dochter heeft dit gehad toen ze de zesde, vijfde ziekte en daarna de waterpokken kreeg. We hebben weken lang anti-allergie druppels moeten gebruiken omdat zij zich ook helemaal door de jeuk ging open krabben.
    Helaas vinden ze vaak bij kleine kinderen niet de oorzaak voor een evt allergie.
    Bij ons was het achteraf toch alle virussen achter elkaar en waarschijnlijk zonnebrand.

Enige om dingen uit te sluiten is minimaal 2 weken iets niet te doen en dan kan helaaa dus veel werk en tijd kosten totdat je er achter bent.
    Heel veel succes!

Indy89 vindt dit leuk.
  4. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Dat met het voeding bij houden hebben we ook gedaan.. Vermoede was noten, maar uit de bloedtest kwam dat niet. De arts adviseerde ook om alles gewoon te geven, zodat ze ook geen allergie ontwikkeld. Fijn dat jullie zoon er overheen gegroeid lijkt te zijn, dat geeft wel hoop!

5. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Het is idd een zoektocht... Maar de arts zegt dus dat het niet op aan een allergie gerelateerd is en dat we dat los moeten laten.

Ze is wel veel verkouden, meer dan een gemiddeld kind dus dat zou er volgens haar mee te maken kunnen hebben. Misschien speelt het weer nu mee? Het is ineens wel warmer... Maar zo kan het alles zijn natuurlijk.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Het zijn wel de plekken waar een buikslaper vaak op leunt als ik je foto zo zie. Kan het in die hoek ook niet iets zijn? Broeien/wasmiddel/wasverzachter/huismijt? (probeer ook maar mee te denken) vlekken en kinderen is een rampenfonds, ga ook maar niet op google zoeken want dat is weinig rustgevend.

Als de huid onrustig is pak ik hier een olie of creme met goudsbloem. Heb nu een fijne van weleda gevonden. Is t echt heftig dan pak ik de oridza, dat is een creme die bij apotheek jansen vandaan komt kost 2.50 en kan ook online besteld worden dan sturen ze m op. Die is eigenlijk overal wel op toepasbaar voor zowel ukkies als volwassenen van luieruitslag tot eczeem, echt fantastisch spul.

Indy89 vindt dit leuk.
  7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Ze kunnen helemaal nog niet zeggen of zij wel of niet allergisch is hoor. Dat is het hele probleem met deze leeftijd pas als ze ouder zijn kan je het pas echt uitsluiten.

Vooral veel sterkte! Het is echt niet leuk.

Indy89 vindt dit leuk.
  8. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    We hebben al veel zelf proberen uit te sluiten, maar helaas niks wijzer geworden. Alleen dat warmte (door de slaapzak het erger maakt). Klachten waren helemaal weg en haar vanavond op bed gelegd met een dunne slaapzak en een dun shirtje. Heb haar net weer uit bed gehaald en nu zit het op beide voeten..(zie foto) Ze zegt ook au au..

Vind het zo sneu voor haar en die slapeloze nachten zijn voor ons ook echt killing, maarja dat terzijde.

Bijgevoegde bestanden:

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Is t nu dan als ware gezakt van dr knie naar dr voeten? Of zit t nu op voeten en knieën en armen?

Bovenkant van dr voetjes alleen (ook druk plek bij buikliggers die van ons ligt opgerold als een balletje met dr hoofd op dr handjes en een kont in de lucht) of ook de onderkant van dr voetjes?

Kijk heel even voor de zekerheid na voor jezelf ik heb geen ervaring met netelroos namelijk: maar een niet te warm zemelenbadje kan wat jeuk afnemen, doe je afvoer wel een lol en kieper die zemelen in een wegwerp washandje zodat je dat daarna weg kan gooien in de vuilnisbak.

Kidsclin kan je denk ik ook gebruiken, dat is een middel die verkoeling geeft bij waterpokken, kan misschien net ff t verschil maken voor dr.

Die slaapzak is gewassen met neutral? Je kan als je een andere slaapzak hebt die in een bak met gewoon witte keuken azijn kieperen met een flinke lading water on te weken en vervolgens wassen met alleen keuken azijn als wasverzachter en neutral in je poederbak. Let wel keukenazijn en geen schoonmaakazijn anders kan je een nieuwe wasmachine uit gaan zoeken.

Heb mn schoonvader ook van t een op t andere moment ineens allergisch zien worden voor een wasmiddel, of t nou de samenstelling was of de stapeling van een hele periode maar ineens was t klaar. Schoonvader kampte daar mee, schoonmoeder waste al jaren met t zelfde contactplekken waren t ergste. Zelf heb ik t ook gehad, maar dat was mn moeder die van merk wisselde dat was wat makkelijker te vinden.

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    20180716_154529.jpg Ik heb zelf netelroos en krijg dit van warmte. Zoals ik het bij jou op de foto's zie denk je ik dat je dochter het ook van warmte heeft. Knieën, voetjes, ellebogen enz allemaal plekken waar ze op ligt. Bij mij helpt alleen verkoeling. Koud washandje erop en dan wachten totdat t weg trekt.

Kidsclin kan idd ook helpen.

Zo ziet het er bij mij uit als ik een paar plastic tassen heb gedragen op de armen

11. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zoon heeft het hier gehad van een bepaald soort bloemen. Had hij smiddags met mn moeder geholpen in een vaas te zetten. ‘S avonds zat hij er helemaal onder.

Deel Deze Pagina