nee action denkik idd ook niet , intertoys wellicht de moeite waard om te proberen, hoezo dan ga je de gekregen kados omruilen ofzoiets?
Ook kun je eventueel je pintransactie even uitprinten zodat je kunt aantonen dat je het daar wel gekocht hebt? Als het om gekregen cadeautjes gaat dan natuurlijk niet
Bij Action zijn ze erg gespitst op ruilen met bon, intertoys lijkt me inderdaad minder streng maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.
Ik heb gemerkt dat dat per winkel heel verschillend is. Ik denk dat de meeste mensen na een aankoop de bon wel weggooien, als ze het gecontroleerd hebben. Je kunt het altijd even proberen. Niet geschoten is altijd mis!
met bankafschrift zijn ze je sowieso verplicht om te helpen. Ik denk dat het ook per winkel/personeel verschilt. Hier is de intertoys eigendom van iemand hier, valt dus niet onder de grote keten en die ruilt never nooit nie zonder bon. Maar goed die rekent ook nog 25 ct voor een pintransactie onder de 25 euro. Hoezo belachelijk.
Je moet het gewoon proberen... Zonder bon of afschrift is het natuurlijk ook voor hun moeilijk te achterhalen of het wel uit hun winkel komt.
Ik denk toch wel dat je een bon nodig hebt...lijkt me ook wel vrij logisch. Ik hoop voor je dat ze het toch terug nemen. Als je iets dubbel hebt gekregen, kun je de bon dan niet aan diegene vragen? (ik weet niet of ik dat zelf zou doen, maar je kunt vaak wel inschatten aan wie je dat wel of niet kunt vragen denk ik).
Wettelijk gezien mag een winkel weigeren om je te laten ruilen of vergoeden als je geen bon hebt. Ik denk echter in deze moeilijke tijden voor de detail handel dat er wat soepeler mee omgegaan word. Mensen kunnen kiezen waar ze kopen en kiezen dan toch echt voor service. Ik kan me bij bijv intertoys echter voorstellen dat je een bon nodig hebt aangezien het ook van bijv bart smit kan komen. Ik sta in een kleding winkel en officieel hoeven wij ook geen geld terug te geven of te ruilen al men geen bon heeft, maar bij ons staat service dus heel erg hoog in het vaandel en doen we het wel gewoon. We willen toch graag dat mensen bij ons terug komen. Ik zou desbetreffende winkels even bellen en er naar informeren. Het kan nl ook nog van filiaal tot filiaal erg verschillen. Succes!
Je moet wel een bewijs van aankoop hebben (kopie bankafschrift of zo) anders kun je het ook uit het schap gepakt hebben. En een winkel hoeft je niet te laten ruilen of geld terug te geven tenzij dit op de bon staat. Dit is een service van de winkel. Volgens de wet hoeft een ondernemer je alleen maar te laten ruilen of geld retour te geven als je iets ongezien gekocht hebt (dus koop op afstand/via internet).
nee hier niet moeilijk hier doen ze bij de intertoys rond deze tijd stickers er op dat het bij hun vandaan komt moest toevallig vandaag terug met de k3 microfoon maar had geen bon meer uiteindelijk zag die meneer dat er een veertje gebogen was waar de batterij in moest en deed ie het weer
Helaas ben je als winkel wettelijk verplicht om binnen 7 of 14 dagen (die weet ik niet precies) het geld retour te geven maar dan moet je wel de artikelen en de bon hebben. Dit is nl ook de reden waarom wij heel nadrukkelijk onze klanten adviseren om de bon niet bij de goederen in de tas te doen. Als je tas nl gejat word en deze dief gaat naar de winkel terug zijn zij wettelijk verplicht om deze dief het geld te geven als hij zowel de artikelen als de bon heeft. Hierover is al ooit een een zaak aangespannen van een dief tegen een winkel en die heeft de dief helaas gewonnen. Het is nl de verantwoordelijkheid van de koper om de bon apart te bewaren. Zelfs als op de bon staat vermeld geen geld terug hebben zij geen poot om op te staan, als het binnen die 7 of 14 dagen (weet dus niet precies welke dat is) retour komt moet een winkel dit vergoeden.
Sorry, dit is dus echt pertinent niet waar. Alleen als het op de bon staat dat de winkel aan ruilen of geld retour doet, dan ben je het verplicht. Lees dit maar: Ruilen; geen recht maar een gunst | ConsuWijzer
Sorrie hoor. Maar dan is dat afgelopen jaar ergens veranderd. Dit is nl wel altijd zo geweest. En anderhalf a 2 jaar terug is er wel degelijk zo'n rechtzaak over geweest. Wellicht dat op basis daarvan de wetgeving is aangepast, maar daar was ik dus niet van op de hoogte.
Was niet zo bot bedoeld als het overkwam, maar heb hier al zovaak discussies met klanten over gehad. Naar mijn weten is het altijd zo geweest. En veel zaken doen ook niet moeilijk over ruilen of geld retour. En inderdaad, als een dief dan goederen en bon heeft, kan ie gewoon het geld terug eisen, daar heb je zeker gelijk in.
Ik werk ook in een winkel, en normaal gesproken nemen we wel artikelen terug als er geen bon in. Bij twijfel doen we het niet. Een bankrekening afschrift zegt niet zo veel. Dan kunnen ze net zo goed iets anders gekocht hebben. Bij twijfel doen we het niet. Dus al het er gebruikt uit ziet, of het een raar verhaal is, als je denkt dat het uit het schap gepakt is etc.
Dat het zo geweest is weet ik omdat bij mijn vorige werkgeven op de bon stonds alleen ruilen en dat bleek dus niet wettelijk te mogen. Je was toendertijd verplicht om binnen zoveel dagen het geld retour te geven. Dus wij hebben toen de precedure daarop aangepast. En bij die rechtzaak met die dief stond dus ook op de bon wel ruilen geen geld terug. Dus het is wel zo geweest, maar vervelend voor de consument dus dat dit is veranderd. TS heb je ondertussen al contact gehad met de action en de intertoys?